سرباز آمریکایی در ارتش روسیه

© Sputnik / Aleksei Kudenkoغذاخوری سربازخانه ناوگان بالتیک
غذاخوری سربازخانه  ناوگان بالتیک - اسپوتنیک ایران
اشتراک
من به خاطر ناتوانی خود شرمنده هستم.

خارجیان از چه دیدگاه های نادرستی در باره نیروهای مسلح فدراسیون روسیه  برخوردارند و  ارتش روسیه  چه نوع ارتشی است؟  تیم کِربی  متولد آمریکا  و مفسر RT یک هفته را در  نیروی دریایی روسیه گذراند  و ملاحضات خود را در  بلوگ اینترنتی خود در  دسترس همگان گذاشت.

من تنها آمریکایی  بودم که از امکان  حضور در  نیروی دریایی  روسیه  برخوردار شدم.  من مجری برنامه رادیویی  تحت عنوان «  اشخاص محترم: فصل مخملی»  هستم.  این پروژه هر سال  شش جوان که خدمت سربازی را گذرانده و شش جوان که هنوز خدمت نکرده اند را  به ارتش اعزام می کند.  آنها باید به  همه نشان بدهند  که طی کوتاهترین  مدت  می توانند  سربازان واقعی شوند.

البته در این برنامه  وضع من بدتر از همه بود و من به خاطر ناتوانی خود شرمنده هستم.  اما این هفته شرم آور  مرا به فکر انداخت و کمک کرد تا برخوردم نسبت به  خدمت نظام تغییر کند: بعضی از  افسانه ها  محو شدند و برخی از احتمالات  تأیید شدند.

در آخرین روز حضور من در  ارتش، تقریبا تمام  سربازان روس یک سوال از من پرسیدند:  «نظرت  در باره ارتش چیست؟ پس از این تجربه  در باره خدمت نظام چه فکر می کنی؟» پاسخ  ساده است- ارتش  مانند یک مکانیزم منظم کار می کند  اما من بدرد آن نمی خورم. این پاسخ کوتاه است. اما اگر  سربازان بخشی که من در آنجا  بودم مایلند پاسخ مفصل تری از من دریافت کنند، باید فهرست انتظارات  را تهیه کنم و در باره  آنچه در  واقع با آنها برخورد کردم تعریف کنم.

تمام شرکت کنندگان پروژه فوق الذکر  که 15-10 سال پیش در ارتش خدمت کردند   در باره غذای  ارتشی صحبت کردند که نمی شد آن را غذای قابل خوردن نامید.  هم اکنون همه چیز تغییر کرده است.  من در   مسکو کار می کنم و می توانم  بگویم که  غذای ارتشی  بهتر از غذاخوری های ماست. سربازان جیره کامل غذایی را دریافت می کنند.  غذا خوشمزه است  ولی بهر حال نمی تواند  با غذای پخت خانه  مقایسه شود. گروهبان  مغرورانه لایه خاکستری رنگ روی  شکلات  ارتشی را نشانم داد  که فقط روی شکلات واقعی ظاهر می شود.

بمرور زمان  شاهزادگان روس باستان  بارها ثابت کردند  که می توانند از سرزمین خود دفاع کنند.  اگر قهرمانی  افسانه ای  سربازان روس نبود،  روسیه نمی توانست  به عنوان یک تمدن کبیر  وارد صحنه جهانی بشود.

روس ها با کمال میل  قدرت و  استقامت  رزمندگان خود را نشان می دهند  تا  خارجیان ساده را  تحت تأثیر قرار بدهد.  من مدتهاست در روسیه زندگی می کنم  و بارها در جشن 9 ماه مه شرکت داشتم.  در ارتش خود را آنقدر ضعیف و ناتوان  حس کردم که واقعا خجالت آور بود.  همکاران روس من سعی کردند مرا آرام کنند اما من می دانستم که اگر  با استانداردهای ارتش  مطابقت داشته باشی و  اگر نتوانی مثل آنها  باشی، پس تو سرباز نیستی. همین و بس.

چند کلمه در باره زندگی ارتشی تعریف می کنم.  از قرار داشتن دوش و توالت در اتاقک های جداگانه سخت تعجب کردم.  تا قبل از  آغاز خدمت، فکر می کردم  توالت های ارتشی  بصورت یک انبار  بتونی  با چاله هایی توی زمین است  اما همه چیز  عالی بود. اگر در تمام سربازخانه های  روسیه وضع اینطور باشد  ، خدمت خیلی راحت تر می شود.

3 ماشین لباسشویی در  سربازخانه بود و فیلتر برای آب.  کتری هم بود.  اما ما اصلا وقت استفاده از آنها را نداشتیم. ما از صبح زود تا  عصر مشغول بودیم.

کربی، شهروند آمریکایی اعتراف کرد که خدمت در ارتش روسیه بحد کافی راحت است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала