پیشنهاد روسیه به آمریکا برای مبادله اطلاعات درباره حملات به داعش

© Sputnik / Dmitriy Vinogradov /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه به آمریکا پیشنهاد مبادله اطلاعات درباره حملات به داعش کرد
روسیه به آمریکا پیشنهاد مبادله اطلاعات درباره حملات به داعش کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روسیه به آمریکا و کشور های عضو ائتلاف بین المللی پیشنهاد کرد درباره سوریه مبادله اطلاعات شود تا نشان داده شود که روسیه واقعا مواضع گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) را در این کشور بمباران می کند.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه ضمن اعلام این مطلب به خبرگزاری "ریانووستی" افزود:" در روزهای اخیر کمپین بدنام کردن عملیات ما در سوریه به راه افتاده است. چنین پیشنهاد ما برای رفع سوالات احتمالی آتی و جلوگیری از ادامه تلاش ها برای تحریف محتوا و معنای عملیات ما در سوریه است".
یادآور می شود جان کیربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا دیروز اعلام کرد واشینگتن حاضر به در میان گذاشتن اطلاعات خود با روسیه درباره سوریه نیست چون با اهداف اصلی روسیه در این کشور موافق نیست.
روسیه از 30 سپتامبر حملات هوایی دقیق خود را به مواضع داعش در سوریه را آغاز کرده است. به گزارش وزارت دفاع روسیه هواپیماهای روسی طی روزهای اخیر دهها هدف از جمله کارخانه های تولید مواد منفجره، مقر های فرماندهی و انبارهای مهمات تروریست ها را بمباران کرده اند. اهداف بر اساس داده های سرویس های اطلاعاتی روسیه و سوریه از جمله از طریق شناسایی هوایی انتخاب می شوند.
ریاض حداد، سفیر سوریه در روسیه تائید کرد که حملات هوایی فقط علیه گروه های مسلح تروریستی صورت می گیرد و هدف آنها معارضان یا افراد غیر نظامی نیست. به گفته آقای حداد، ارتش سوریه درباره مختصات محل های استقرار تروریست ها، اطلاعات دقیق در اختیار دارد.
هواپیماهای ائتلاف ضد داعشی به رهبری آمریکا نیز از سپتامبر سال 2014 مواضع این گروه تروریستی در عراق و سوریه را بمباران می کنند. این عملیات در عراق با اجازه دولت این کشور اما در سوریه بدون توافق با دمشق صورت می گیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала