گزارش و تحلیل

نتایج اولین هفته عملیات روسیه در سوریه

© Sputnik / Dmitriy Vinogradovنتایج اولین هفته عملیات روسیه در سوریه
نتایج اولین هفته عملیات روسیه در سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تروریست های " داعش" در سوریه هفته ی دشواری را پشت سر گذاشتند.

طی هفت روز نیروی هوایی روسیه  ضمن حمله به تاسیسات داعش در کل کشور ، بیش از صدها بمباران هوایی ترتیب داد. بر اساس برخی از خبرها افزایش تیراندازی ها برخی از گروهک های تروریست را مجبور به فرار نمود.

روسیه عملیات مبارزه با " داعش" را در سوریه از سی ام سپتامبر آغاز کرده است. از این لحظه بر اساس اسناد وزارت دفاع ، نیروهای هوایی 120 حمله هوایی ترتیب داده و 110 هدف را در منطقه تحت کنترل تروریست ها از بین برده است. ضمنا هفتم اکتبر ناوگان دریایی کاسپین ، نیز به نیروی هوایی پیوسته و چهار کشتی ، با شناسایی هدف 26 موشک بالدار را  به مواضع داعش پرتاب کردند.

طی هفت روز نیروی هوایی روسیه ، اهداف زیر را در محدوده ی داعش نابود کرده است: 71 نفر بر زرهی ، 30 ماشین ، 19 نقطه فرماندهی، دو مرکز ارتباط ، 23 انبار سوخت و اسلحه ، شش کارخانه تولید مواد منفجره ، چندین موضع توپخانه ای و چندین اردوگاه تمرینی.

هدف اصلی عملیات روسیه در سوریه نابودی زیر ساخت های شبه نظامیان است تا توانایی آنها را برای تقابل با ارتش دولتی کمتر کرده و به ارتش بشار اسد کمک کند تا گروه بندی شده وجنگ با آنها را آغاز نماید.

نیروی هوایی روسیه حملاتی به محدوده ی سوریه ترتیب داده است از "رقه" که باصطلاح پایتخت داعش است و در شمال شرقی کشور قرار دارد تا شهر باستانی پالمیرا در غرب. بر اساس اطلاعات وزارت دفاع ، بمباران ها روحیه ی تروریست ها را تضعیف کرده و هزاران شبه نظامی نیز مجبور شدند فرار کنند.

افراطیونی که تصمیم گرفتند بمانند، با عجله تسلیحات باقی مانده و فن آوری نظامی را به مناطق پرجنب و جوش منتقل کردند تا از جمعیت شهرها و ارزش های تاریخی به عنوان سرپناه استفاده نمایند.

وزرات دفاع روسیه اطلاع داد که برای حمله به شبه نظامیان و زیر ساخت های گروهک های تروریستی " داعش" در سوریه ، روسیه از بیش از 50 هواپیما و بالگرد استفاده می کند.

نماینده ی رسمی وزارت جنگ ژنرال ایگور کناشنکوف خاطر نشان نمود که تمامی هواپیماهای استفاده شده در عملیات های ویژه به روز شده  و آنها را با سیستم های جهت یابی و رویت جدید مجهز کرده اند.

پایه و اساس ناوگان هوایی  سو —24 ام و سو —25 است. نیروی هوایی روسیه همچنین از جنگنده — بمب افکن چند منظوره سو-34 هم استفاده می کند. این جنگنده برای حملات موشکی — بمباران با کیفیت بالا در هدف های روی خشکی و روی آب در هر زمان از شبانه روز کاربرد دارد.

ضمنا نیروی هوایی روسیه از مهمات با کیفیت بالا استفاده می کند ،  مهماتی که قادرند تاسیسات داعش را از ارتفاع بالای 5 هزار متر از بین ببرند و هواپیماهای نیروی هوایی را عملا برای سیستم های ضد هوایی دشمن آسیب ناپذیر می سازد.

جنگنده های روسی و بمب افکن ها ضمن برخاست و فرود آسیب پذیرترند، به همین دلیل فضای اطراف پایگاه هوایی " حمیمیم"  دائما با بالگردهای جنگی می-24 و می —8 کنترل می شود.

هفتم اکتبر چهار کشتی ناوگان کاسپین ، 26 موشک بالدار را به مواضع تروریست های " داعش" در سوریه فرستاد. سرگی شایگو ، وزیر دفاع روسیه در این خصوص به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گزارش داد.

وزیر دفاع افزود که موشک ها تاثیر خود را در  فاصله 1500 کیلومتر نشان داده و تمامی اهداف نابود شده اند و در بین قربانیان ساکنین محلی وجود ندارند.

وزارت جنگ اطلاع داد که کشتی موشک بر" داغستان" و کشتی های موشک بر کوچک " گراد سویاژسک" ، " اوگلیچ" و " ولیکی اوستیوگ" این عملیات را انجام داده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала