رسانه با استناد به رئیس کمیته اموردفاعی پارلمان عراق: ممکن است بغداد در آینده نزدیک از روسیه درخواست کمک در بمباران داعش کند

© AP Photo / Muhammed Muheisenرسانه با استناد به رئیس کمیته اموردفاعی پارلمان عراق: ممکن است بغداد در آینده نزدیک از روسیه درخواست کمک در بمباران داعش کند
رسانه با استناد به رئیس کمیته اموردفاعی پارلمان عراق: ممکن است بغداد در آینده نزدیک از روسیه درخواست کمک در بمباران داعش کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش خبرگزاری "رویترز" با استناد به رئیس کمیته امور دفاعی پارلمان عراق، ممکن است بغداد طی چند روز یا چند هفته آینده از روسیه درخواست کند در بمبارن موضع داعش در این کشور کمک کند.

به گزارش "رویترز"، این نماینده پارلمان عراق اظهار داشت" عراق خواستار آن است روسیه در مبارزه با داعش در عراق نقش بیشتر از آمریکا را داشته باشد".
دمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه روز دوشنبه گفته بود از هیچگونه درخواست کمک نظامی عراق از روسیه برای مبارزه با داعش خبر ندارد.
والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون، مجلس علیای پارلمان روسیه اعلام کرده بود مسکو در صورت دریافت درخواست شرکت نیروی هوایی خود در عملیات علیه داعش از بغداد، مصلحت سیاسی و نظامی چنین حضوری را بررسی خواهد کرد.
پیشتر حیدر عبادی، نخست وزیر عراق در مصاحبه با شبکه تلویزیونی France 24 اظهار داشته بود از عملیات هوایی روسیه در کشورش استقبال خواهد کرد.

روسیه از 30 سپتامبر حملات هوایی دقیق خود را به مواضع داعش در سوریه را آغاز کرده است. به گزارش وزارت دفاع روسیه هواپیماهای روسی طی دو روز ده هدف از جمله کارخانه تولید موارد منفجره، مرکز فرماندهی و انبار مهمات تروریست ها را بمباران کرده اند. اهداف بر اساس داده های سرویس های اطلاعاتی روسیه و سوریه از جمله از طریق شناسایی هوایی انتخاب می شوند. ریاض حداد، سفیر سوریه در روسیه تائید کرد که حملات هوایی فقط علیه گروه های مسلح تروریستی صورت می گیرد و هدف آنها معارضان یا افراد غیر نظامی نیست. به گفته آقای حداد، ارتش سوریه درباره مختصات محل های استقرار تروریست ها، اطلاعات دقیق در اختیار دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала