استفاده روسیه از بالگردها در عملیات خود علیه داعش در سوریه (ویدئو)

© Photo / Igor Dvurekovاستفاده روسیه از بالگردها در عملیات خود علیه داعش در سوریه
استفاده روسیه از بالگردها در عملیات خود علیه داعش در سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرهنگ ایگور کلیموف، سخنگوی نیروی هوایی روسیه در فرودگاه نظامی حمیمیم به خبرنگاران اعلام کرد نظامیان روسی در عملیات نیروی هوایی تهاجمی خود در سوریه نه فقط از هواپیما ها بلکه از بالگردها استفاده می کنند.

بالگرد ها برای حفاظت از خود فرودگاه نظامی حمیمیم، شناسایی و عملیات تجسس و امدادرسانی به کار برده می شوند. تعداد دقیق بالگردها ذکر نمی شود.
سرهنگ ایگور کلییموف خاطرنشان کرد که از جمله از بالگردهای تهاجمی می ـ 24 استفاده می شود که "برای نظارت بصری، سازماندهی ناحیه امنیتی در اطراف فرودگاه نظامی و عملیات تجسس و امدادرسانی است".
بالگرد های فوق الذکر در سوریه مسلح به موشک های هوایی هدایت نشونده هستند و هر بالگرد حامل چهار بلوک متشکل از 20 موشک از این نوع است. این بالگرد ها همچنین مسلح به موشک های هدایت شونده و توپ 30 میلیمتری هستند.

سخنگوی نیروی هوایی روسیه افزود"" سرعت بالگرد می ـ 24 تا 300 کیلومتر در ساعت است و ما تواند تا ارتفاع 4.5 کیلومتری بالا برود".
همچنین بالگرد های ترابری نظامی "می ـ 8 آ م ت ش"، نوع مدرنیزه شده "می ت 8" در فرودگاه نظامی حمیمیم مستقر هستند. این بالگرد ها نیز به موشک های هوایی هدایت نشونده مسلح می باشند و برای عملیات تجسس و امدادرسانی و گشت زنی در اطراف فرودگاه نظامی در نظر گرفته شده اند.
به گفته سرهنگ ایگور کلییموف، خدمه این بالگرد ها دارای عینک های دیده بانی شبانه هستند که به آنها امکان می دهد شب ها در ارتفاع 5 تا ده متری بر روی سطح صاف پرواز کنند.
همچنین بالگرد های روسی "می ـ 8 آ م ت ش" می توانند حامل تیراندازان ماهر برای آتشباری از پشت پنجره های آن باشد.
به گزارش وزارت دفاع روسیه هواپیماهای روسی طی روزهای اخیر دهها هدف از جمله کارخانه های تولید مواد منفجره، مقر های فرماندهی و انبارهای مهمات تروریست ها را بمباران کرده اند. اهداف بر اساس داده های سرویس های اطلاعاتی روسیه و سوریه از جمله از طریق شناسایی هوایی انتخاب می شوند. ریاض حداد، سفیر سوریه در روسیه تائید کرد که حملات هوایی فقط علیه گروه های مسلح تروریستی صورت می گیرد و هدف آنها معارضان یا افراد غیر نظامی نیست. به گفته آقای حداد، ارتش سوریه درباره مختصات محل های استقرار تروریست ها، اطلاعات دقیق در اختیار دارد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала