گزارش و تحلیل

آمادگی روسیه برای تماس با " ارتش آزادی سوریه"

© Sputnik / Dmitriy Vinogradovآمادگی روسیه برای تماس با " ارتش آزادی سوریه"
آمادگی روسیه برای تماس با  ارتش آزادی سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه بیان داشت : مسکو آمادگی دارد که با اپوزیسیون " ارتش آزادی سوریه" تماس برقرار کرده و از واشنگتن خواست تا اطلاعات لازم در اختیارشان بگذارد.

سرگی لاوروف گفت: "من از وزیر امور خارجه آمریکا جان کری خواستم تا اطلاعاتی را در اختیارمان بگذارند اینکه " ارتش آزادی سوریه " کجاست و چه کسی آنرا سرپرستی می کند. "

وزیر امور خارجه روسیه خاطر نشان نمود: " ما حتی آماده ایم که با آنها تماس برقرار کنیم اگر این واقعا گروه مسلح با صلاحیت مخالفین میهن پرست باشد که از سوری ها تشکیل شده است و ما این را مخفی نمی کنیم. اما فعلا هیچ کس در این مورد به ما توضیح نداده است. "

 شروان دوریش ، نماینده ی رسمی گردان بورکان الفرات که عضو ارتش آزادی سوریه است  در مصاحبه ای با رادیو اسپوتنیک از ایده همکاری با روسیه در مبارزه با تروریسم پشتیبانی نمود وی گفت:

" ما بارها تاکید کردیم ، حامی آن نیروهایی هستیم که گام های واقعی برای مبارزه علیه تروریست های داعش برمی دارند. داعش سازمان گسترده ای است که تهدید جدی برای همگان محسوب می شود ، بنابراین تنها عملیاتی جامع که به خوبی آماده شده باشد می تواند تاثیر گذار باشد. ما از عملیات های ضد تروریستی روسیه علیه داعش حمایت کرده و معتقدیم که این در سطح وسیعی گام مهمی برای نابودی این تهدید است. "

ضمنا دوریش بعد از تاکید بر این مطلب که برای حمله ی موثر به داعش حمله هوایی به تنهایی کافی نیست از مسکو خواست که در ارسال اسلحه نیز کمک و یاری رساند: " داعش را نمی توان تنها با حملات هوایی به طور کامل نابود کرد. گردان های دفاعی کرد و بورکان الفرات با جنگ روی خشکی در سوریه کار موثرتری علیه داعش انجام می دهند. درواقع ما رودرو با جهادیون می جنگیم و ضربه ی اصلی را به خود وارد می کنیم. با حمایت از هواپیماهای ائتلاف موفق شدیم شبه نظامیان را از کوبانی ، تل ابیض ،عین عیسی و  مبروک بیرون کنیم. ما از روسیه می خواهیم برای مبارزه علیه داعش به ما اسلحه بدهد. نیروهای ما در چهارچوب عملیات های زمینی و هوایی متحد شده و ما می توانیم حملات موثری به مواضع داعش داشته باشیم. "

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала