ترامپِ دلقک، سرکوزیِ مزور در آرزوی پوتین شدن

© REUTERS / Dominick Reuter دونالد ترمپ قول داد آمریکا را دوباره قدرت بزرگی کند
دونالد ترمپ قول داد آمریکا را دوباره قدرت بزرگی کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ترامپ به خاطر سادگی مخلوط با بیگانه ترسی آشکار شبیه ریگان است.

به نوشته « آگورا ووکس»، حزب راست میانه فرانسه « جمهوریخواهان» و حزب جمهوریخواه آمریکا  در بحبوحه  مسابقه مقدماتی  انتخابات  ریاست جمهوری  هستند که در نوامبر سال 2016 میلادی  در آمریکا و در سال 2017  در فرانسه برگزار خواهد شد.

در رابطه با این موضوع  نشریه فرانسوی به مقایسه  دو  نماینده  معروف احزاب سیاسی فوق الذکر — نیکولا سرکوزی و دونالد ترامپ پرداخت.  هر دو از  یک استراتژی  و شیوه کار استفاده می کنند  تا رأی  انتخاب کنندگان را بدست آورند — باصطلاح  « سبک و شیوه پوتین» که عبارت است از  موضع دقیق و  شجاعانه  و دادن پاسخی ساده به مسائل پیچیده  و خطرناک جهان.

رئیس جمهور روسیه  طرفداران زیادی در فرانسه دارد.  جالب آن است که در آمریکا با وجود  مناسبات دشوار  بین خرس روسی و  عقاب  آمریکایی ، ولادیمیر پوتین از محبوبیت زیادی برخوردار است.در دسامبر سال 2014 میلادی، ولادیمیر پوتین  جای دهم در فهرست  با نفوذ ترین  شخصیت ها در ایالات متحده را بخود اختصاص داد.  از این رو ترامپ و سرکوزی برای جلب  هر چه بیشتر  انتخاب کنندگان سعی می کنند از پوتین تقلید کنند.

 در مقاله منتشره آمده است که  شباهت کمی بین دونالد ترامپ و نیکولا سرکوزی  وجود دارد.  دونالد ترامپ — سرمایه دار ثروتمند  به حساب خود  وارد سیاست شده  و به خاطر سادگی مخلوط با  بیگانه ترسی آشکار  و ناسیونالیسم شبیه ریگان است. سرکوزی — سیاستمدار حرفه ای  با دستانی خونین  و اعتباری بد است.  نمی توان او را آدمی ساده دانست  و شعارهایی مانند «  فرانسه همیشه طرفدار  دیکتاتورها بوده است» دیگر مضحک به نظر نمی رسد.

آنچه به ولادیمیر پوتین مربوط می شود، او سیاستمدار شجاعی است که  در مقابل مشکلات عقب نشینی نمی کند  و می تواند  روح و جان روسی را که از زیر آوارهای  سیستم شوروی آزاد شده اند  شعله ور سازد.

در نگاه اول ترامپ را می توان  با پوتین مقایسه کرد، اما  اگر  رئیس جمهور روسیه  در دوره ای که روسیه از هم فروپاشید  به عنوان « رهبر کشور» کشور را برای بازگرداندن عظمت خود بیدار کرد ، ترامپ نمی تواند به انجام هیچ کاری از این نوع  افتخار کند.

 به نوشته نشریه « آگورا ووکس»  فقط به حساب عوامفریبی نمی توان  مدت زیادی در سیاست باقی ماند. بعلاوه اقتصاد آمریکا با وجود اینکه ترامپ  عکس این موضوع را مورد تأکید قرار می دهد  با ضرر چندانی مواجه نشده است و این کشور  مثل سابق  ابرقدرت  نظامی جهان باقی می ماند،.  بطور کلی  میلیاردر آمریکایی را  می توان با  دلقک پِت پولسن  مقایسه کرد که بارها  خود را  کاندید ریاست جمهوری آمریکا کرد.  ترامپ با رفتار خود  یادآور  دلقک است.  پوتین که بیشتر به  جاسوس خونسرد  تشبیه می شود فرق زیادی با او دارد.

 بالاخره اینکه  مقایسه پوتین با نیکولا سرکوزی  که در  فرانسه از محبوبیت خاصی برخوردار است،   صاف و ساده  مضحک خواهد بود.  این مثل  مقایسه  سگی کوچوکو پشم آلود با خرس قطبی است، هر چند سگ هم می تواند دردناک گاز بگیرد که در اینباره می توان از  اهالی لیبی  سوال کرد.  اگر  ترامپ  به عنوان  دلقک ریاکاری سیاسی را آشکار می سازد، سرکوزی  تجسم گر ریاکاری سیاسی است.  از اینرو   اگر در کارزار ماقبل انتخاباتی، خیلی چیزهای مشابه  آشکار شوند،  ترامپ برای  سرکوزی خطرناک خواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала