کنگره آمریکا لغو تحریم ها را تا اجرای تمام احکام قضایی توسط ایران ممنوع کرد

© Fotolia / Vichie81کنگره آمریکا لغو تحریم ها را تا اجرای تمام احکام قضایی توسط ایران ممنوع کرد
کنگره آمریکا لغو تحریم ها را تا اجرای تمام احکام قضایی توسط ایران ممنوع کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مجلس نمایندگان کنگره آمریکا روز پنج شنبه یک طرح قانونی را به تصویب رساند که طبق آن برداشته شدن هرتحریمی علیه ایران توسط کاخ سفید تا زمان پرداخت تمام غرامت ها در رابطه با دادخواست های تقدیم شده علیه تهران ممنوع خواهد بود.

بر اساس متن این طرح، جمهوری اسلامی موظف است تمام احکام دادگاه علیه این کشور در دوره بین 4 مه 200 تا 22 ماه مه 2015 را اجرا کند و تا زمان این امر ، رئیس جمهور آمریکا نمی تواند تحریم ها علیه این کشور را لغو کند. به عبارت دیگر طرح مصوبه به آمریکا اجازه نمی دهند تعهدات خود را طبق توافقنامه حاصله بین گروه"1+5" میانجیان بین المللی (روسیه، آمریکا، بریتانیا، چین ، فرانسه و آلمان) و ایران اجرا کند.
در همین روز کمیته امور بانکی مجلس سنای کنگره آمریکا از یک طرح قانونی دیگر درباره لغو ممنوعیت 40 ساله صادرات نفت این کشور حمایت کرد.
به گفته ناظران باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا احتمالا هر دو طرح قانونی را وتو خواهد کرد چون پیشتر کاخ سفید اعلام کرده بود چنین تدابیری از اجرای تعهدات واشینگتن طبق توافق حاصله با ایران جلوگیری کرده و به امنیت ملی ایالات متحده لطمه وارد می کنند.
تهران و گروه"1+5" میانجیان بین المللی روز 14 ژوئیه در وین به توافق تاریخی درباره حل و فصل مساله هسته ای چندین ساله ایران رسیده و مذاکرات بسیار بغرنج آنها به تصویب برنامه جامع اقدامات مشترک (برجام) منجر گردید که اجرای آن باعث لغو کامل تحریم های اقتصادی و مالی شورای امنیت سازمان ملل ، آمریکا و اتحادیه اروپا علیه جمهوری اسلامی خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала