گزارش و تحلیل

ولادیمیر پوتین: تحمل کردن موقعیت در حال پیدایش در جهان دیگر امکان‌پذیر نیست

© Sputnik / Mikhail KlimentyevВыступление президента России Владимира Путина на пленарном заседании 70-й сессии Генеральной Ассамблеи ООН в Нью-Йорке
Выступление президента России Владимира Путина на пленарном заседании 70-й сессии Генеральной Ассамблеи ООН в Нью-Йорке - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ولادیمیر پوتین طی سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد اعلام کرد که تحمل کردن موقعیت در حال پیدایش در جهان دیگر امکان‌پذیر نیست. این امر شامل موقعیت در خاور نزدیک و بحران اوکراین است.

به گفته پوتین کودتای دولتی در اوکراین از خارج تحریک شده بود. و آنچه که به بحران در  سوریه  مربوط است رهبر روسیه فرا خواند که به دولت قانونی بشار اسد کمک رسانده شده و از دولت های لیبی و عراق نیز حمایت شود

رئیس جمهوری  فدراسیون روسیه ولادیمیر پوتین در سخنرانی در 70 مین مجمع  عمومی سازمان ملل متحد اظهار داشت: نیرو های خارجی، بسیاری کشور های شوروی سابق را در برابر این انتخاب  قرار دادند که آن‌ها با کی باشند با شرق و یا با غرب. وی تأکید کرد که الان نتیجه این انتخاب در نمونه اوکراین دیده می شود.

به گفته رئیس جمهور روسیه منطق تسخیر فضا های جدید ژئوپلیتیکی یعنی " طرز  تفکر بلوکی و تمایل به تسخیر فضا های جدید ژئوپلیتیکی به بروز بحران اوکراینی منجر شد». پوتین گفت:

دیدار پوتین و اوباما در پشت درهای بسته - اسپوتنیک ایران
دیدار پوتین و اوباما در پشت درهای بسته

«ابتدا آن‌ها خط به سوی توسعه ناتو را ادامه دادند. می پرسیم برای چه؟ در حالی که بلوک ورشو به موجودیت خود پایان داده و اتحاد شوروی فرو پاشید؟ در این موقعیت ناتو باقی‌مانده و بعنوان ساختار نظامی دارد گسترش می یابد. بعد آن‌ها کشور های شوروی سابق را در برابر این انتخاب کاذب قرار دادند که آن‌ها با کی باشند با  شرق  یا  با غرب. این منطق مبنی بر رویارویی، می بایست دیر یا زود به بحران جدی ژئوپلیتیک منجر می‌شد و در اوکراین همین رخ داد.

رئیس جمهور روسیه تأکید کرد که در اوکراین  بحران جدی ژئوپلیتیکی  بوقوع پیوست و کودتای مسلحانه در آن کشور از خارج تحریک شده بود.

ولادیمیر پوتین اعلام کرد که هیچ‌کس در جهان معاصر نباید دنباله رو  تنها یک مدل پیشرفت باشد. ولی صادرات انقلاب‌های «دمکراتیک» بازهم  ادامه دارد. هیچ کس از اشتباه ها درس عبرت نمی گیرد.

رهبر روسیه از جامعه جهانی فرا خواند که به دولت قانونی بشار اسد در سوریه کمک رسانده شده و از دولت های لیبی و عراق نیز حمایت شود. پوتین گفت:

«مقدم بر همه کمکرسانی به بازسازی ساختار های دولتی در لیبی و پشتیبانی از دولت جدید عراق و کمکرسانی همه جانبه به دولت قانونی سوریه را بی نهایت مهم می دانم».

رهبر روسیه خاطرنشان کرد که یگانه نیروای در سوریه که در‌واقع با تروریسم مبارزه می‌کند یگان های دولتی اسد و پیشمرگه کرد هستند. پوتین گفت:

«بالاخره باید اعتراف کرد که غیر از یگان های دولتی اسد و پیشمرگه کرد هیچ‌کس در سوریه با «دولت اسلامی» و دیگر سازمان های تروریستی  به صورت واقعی مبارزه نمی کند». رئیس جمهور روسیه افزود: "خودداری از  همکاری با مقامات سوریه  و ارتش دولتی که با مردانگی و تن به تن با تروریست ها  پیکار می‌کند یک اشتباه بزرگی می بود».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала