عربستان اجازه عیادت از مجروحان حادثه منا را به وزیر بهداشت ایران نداد

© AP Photo / Directorate of the Saudi Civil Defense agencyعربستان اجازه عیادت از مجروحان حادثه منا را به وزیر بهداشت ایران نداد
عربستان اجازه عیادت از مجروحان حادثه منا را به وزیر بهداشت ایران نداد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایرج حریرچی، سخنگوی وزارت بهداشت ایران اعلام کرد دولت عربستان اجازه سفر به این کشور برای بررسی وضعیت مجروحان ایرانی حادثه منا را به وزیر بهداشت ایران نداد و شرایط لازم را برای اعزام نیرو از ایران برای رسیدگی به مصدومان فراهم نکرد.

به گزارش خبرگزاری "ایرنا"، حریرچی اظهار داشت: "وزارت بهداشت ایران به محض اعلام حادثه منا در روز پنج شنبه، آمادگی خود را برای اعزام نیرو اعم از پزشک، پرستار و پیراپزشک اعلام کرد، اما دولت عربستان شرایط لازم را برای اعزام نیرو و از جمله حضور هیات ایرانی به ریاست وزیر بهداشت فراهم نکرد".
سخنگوی وزارت بهداشت ایران ادامه داد: "علاوه بر آن، ما در روز پنج شنبه از دولت عربستان درخواست کردیم که اجازه دسترسی به مجروحان ایرانی در بیمارستان های عربستان بدهد که بازهم طرف عربستانی از کانال های دیپلماتیک اعلام کرد که این شرایط فراهم نیست".

هنوز هیچ توضیحی در این مورد از طرف دولت عربستان دریافت نشده است.

فاجعه صحرای منا روز پنج شنبه 24 سپتامبر همزمان با روز عید قربان و هنگام حرکت زائران برای رمی جمرات بر اثر ازدحام جمعیت رخ داد که در نتیجه آن طبق آخرین آمار 131 ایرانی جان خود را از دست داده، 91 نفر مجروح و حدود 365 نفر مفقود الاثر شده اند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала