مرکل: حل مساله سوریه بدون شرکت اسد ممکن نیست

© Sputnik / Grigoriy Sisoevمرکل به دنبال اجرای توافقات مینسک در خصوص اوکراین است
مرکل به دنبال اجرای توافقات مینسک در خصوص اوکراین است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان امروز اعلام کرد تدوین راه حل سیاسی برای درگیری سوریه بدون شرکت بشار اسد، رئیس جمهور این کشور ممکن نیست.

صدراعظم آلمان در یک کنفرانس مطبوعاتی در بروکسل پس از اجلاس خارج از نوبت سران اتحادیه اروپا گفت:" ما باید با چند شرکت کننده از جمله اسد گفتگو کنیم".
ضمنا مرکل تاکید کرد شرکت نه فقط آمریکا و روسیه بلکه همچنین شرکای مهم منطقه ای همچون ایران و کشور های سنی همچون عربستان سعودی برای حل و فصل سیاسی بحران سوریه ضرورت دارد.
یادآور می شویم پیشتر مقامات فرانسه اعلام کرده بودند که کنار رفتن بشار اسد از قدرت را برای حل و فصل بحران سوریه لازم و حتمی می دانند.
درگیری های مسلحانه در کشور سوریه از ماه مارس سال 2011 تا به امروز ادامه دارد. بر اساس اطلاعات دریافتی از سازمان ملل متحد، این درگیری ها تاکنون بیش از 200 هزار نفر کشته بر جای گذاشته است. نیروهای ارتش این کشور با شبه نظامیان مسلحی از گروه های گوناگون مبارزه می کند. مهم ترین و بزرگترین این گروه ها، گروه تروریستی دولت اسلامی یا همان داعش است. اکنون داعش بخش وسیعی از کشورهای سوریه و عراق را تحت اختیار خود قرار داده و یکی از بزرگترین معضل های بین المللی به شمار می آید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала