مقامات مصر با انجام مطالعات اضافی در مقبره توت عنخ آمون موافقت کردند

© AP Photo / Michael Sohnمقامات مصر با انجام مطالعات اضافی در مقبره توت عنخ آمون موافقت کردند
مقامات مصر با انجام مطالعات اضافی در مقبره توت عنخ آمون موافقت کردند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات مصر امروز چهارشنبه از موافقت ابتدایی خود با انجام مطالعات اضافی در مقبره توت عنخ آمون به منظور جستجوی مقبره نفرتیتی خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری "تاس"، هدف از این مطالعات بررسی در مورد فرضیه مطرح شده توسط نیکولاس ریوس دانشمند بریتانیایی است که مدعی شد مقبره نفرتیتی می تواند در کنار مقبره توت عنخ آمون باشد. تا کنون مقبره و مومیایی نفرتیتی، مشهورترین ملکه مصر باستان یافت نشده است.
به گزارش "اسوشیتد پرس"، مشیر موسی، سخنگوی وزارت میراث باستانی مصر با بیان این که تصمیم نهایی در این مورد در ماه آینده اعلام خواهد شد، گفت: "قرار است که این مطالعات با استفاده از رادار صورت گیرد تا به مقبره باستانی آسیب نرسد".
به گفته موسی، نیکولاس ریوس شنبه آینده برای رایزنی در خصوص این مساله وارد قاهره می شود.
توت عنخ آمون به عنوان یازدهمین فرعون مصر باستان از دودمان هجدهم یا همان پادشاهی نو شناخته می شود. مقبره توت عنخ آمون که در سال 1922 در دره پادشاهان توسط باستان شناسان بریتانیایی هاوارد کارتر و هربرت کارناروون به تقریب دست نخورده یافت شد، از مهم ترین اکتشاف های باستان شناسی در جهان محسوب می شود.
نفرتیتی همسر بزرگ سلطنتی فرعون آخناتون، پدر توت عنخ آمون بود. او همچنین در تاریخ مصر به خاطر گردن کشیده و زیبایی اش مشهور است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала