استفاده داعش از کودکان به جای شبه نظامیان

© Photo / DHAاستفاده داعش از کودکان به جای شبه نظامیان
استفاده داعش از کودکان به جای شبه نظامیان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی (داعش) شبه نظامیان با تجربه خود در شمال عراق را به نواحی حشونت بار ترین نبردها با ارتش دولتی منتقل کرده و به جای آنها کودکان را در این منطقه مستقر می کند.

به گزارش شبکه تلویزیونی عراقی "السومریه"، به گفته شاهدان ، بیش از صد کودک عضو گروه ویژه داعشی موسوم به "بچه شیرهای خلافت" در نقاط ایست بازرسی و پاسگاه های داعش در اطراف شهر حویجه عراق که تحت کنترل این گروه تروریستی است، مشغول نگهبانی هستند.
داعش گروه ویژه موسوم به "بچه شیرهای خلافت" را در اوایل سال جاری برای آموزش نظامی و ایدئولوژیک کودکان تشکیل شده و اخیرا اعضای آن هر چه بیشتر درعملیات جنگی و در مواردی در عملیات انتحاری شرکت می کنند.
داعش پس از تصرف اراضی پهناوری را در شمال و شرق سوریه و شمال و غرب عراق ، روز 29 ژوئن سال گذشته تشکیل دولت خلافت اسلامی در این نواحی به رهبری سرکرده خود را اعلام کرد. این گروه وحشی و بیرحم که در حال گسترش فعالیت خود در دیگر کشور ها بویژه لیبی، مصر ، افغانستان، یمن، تونس و نیجریه بوده و در دیگر نقاط جهان از جمله کشور های اروپایی عملیات تروریستی اجرا می کند، یکی از بزرگترین معضلات فعلی در دنیا می باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала