ضرر ناشی ازآب شدن لایه یخی "پرما فروست" دهها تریلیون دلار ارزیابی شد

© Sputnik / Mikhail Voskresensky /  مراجعه به بانک تصاویر ضرر ناشی ازآب شدن لایه یخی "پرما فروست" دهها تریلیون دلار ارزیابی شد
ضرر ناشی ازآب شدن لایه یخی پرما فروست دهها تریلیون دلار ارزیابی شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آب شدن لایه یخی "پرما فروست" یا "سرد خاک" در مناطق قطبی جهان تا سال 2100 میلادی بین 3 تا 166 تریلیون دلار برای بشریت خسارت ببار خواهد آورد.

به گزارش Science News با استناد به Nature Climate Change ، اقلیم شناسان ضرر ناشی از گرم شدن هوا در جهان را به این میزان تخمین زده اند.
در نتیجه گرم شدن هوا و آب شدن لایه یخی "پرما فروست" ، گازهای گلخانه ای وارد جو زمین می شوند. دانشمندان برای ارزیابی خسارات اقتصادی ناشی از این روند، ابتدا میزان متان و دی اکسید کربن به وجود آمده در ناحیه لایه یخی "پرما فروست" و سپس میزان ضرر های ببار آمده در نتیجه تاثیر این گازها را محاسبه کردند. طبق محاسبات آنها اگر سطح دی اکسید کربن در جو زمین به خاطر فعالیت انسان تا سال 2100 به میزان 75 درصد افزایش یابد، 325 تریلیون دلار ضرر به بار خواهد آمد.
کارشناسان سپس با استفاده از یک مدل دیگر خسارات ناشی از پخش گازهای گلخانه ای را محاسبه کردند. طبق محاسبات آنها اگر سطح دی اکسید کربن در جو زمین به خاطر فعالیت انسان تا سال 2100 به میزان 75 درصد افزایش یابد، حدود 325 تریلیون دلار ضرر به بار خواهد آمد.آب شدن لایه یخی "پرما فروست" وابسته به شدت آب شدن یخ ها در قطب شمال، بین 3 تا 166 تریلیون دلار به مبلغ فوق الذکر اضافه خواهد کرد. میزان خسارات بطور متوسط 43 تریلیون دلار خواهد بود اما در صورت کاهش پخش گازهای گلخانه ای توسط خودرو ها و کارخانه ها ممکن است این رقم تا 6 تریلیون دلار کاهش یابد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала