ضرورت اتحاد غرب با روسیه برای پیروزی بر داعش

ضرورت اتحاد غرب با روسیه برای پیروزی بر داعش
ضرورت اتحاد غرب با روسیه برای پیروزی بر داعش - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در مطلب منتشره در روزنامه بریتانیایی "دیلی تلگراف" ابراز عقیده می شود که کشور های غربی برای پیروزی بر داعش باید با روسیه متحد شوند.

در این مطلب گفته می شود:" در حالی که محدودیت تلاش های بیهوده غرب برای نابود کرده داعش هر چه واضح تر می شود، ممکن است راهکار سالم ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در کوشش ها برای حل و فصل درگیری سوریه نقش کلیدی ایفا کند".
به نظر "دیلی تلگراف"، عدم تمایل سیاستمداران دو سوی اقیانوس آتلانتیک برای تدوین طرح معقولانه و ثمربخش مبارزه با خطر داعش ، یکی از دلایل اصلی شکست استراتژی غرب در سوریه است" و "اختلاف در دیدگاه های مقامات آمریکا و بریتانیا درباره هدف اصلی در سوریه: سرنگونی رژیم اسد یا نابودی داعش" را خاطرنشان می سازد.
"دیلی تلگراف" متذکر می شود که این ابهام به توانایی کاخ سفید برای حل مساله سوریه لطمه وارد می سازد و می نویسد:" جای تعجب نیست که رویکرد در مجموع مصلحت گرایانه تر پوتین توجه را به خود جلب می کند."

بی نتیجه بودن یک سال مبارزه آمریکا با داعش - اسپوتنیک ایران
بی نتیجه بودن یک سال مبارزه آمریکا با داعش
 در ادامه مطلب روزنامه بریتانیایی آمده است:" حتی جان کری وزیر خارجه آمریکا که پیشتر می گفت تا زمان خروج اسد از قدرت هیچگونه توافق صلح آمیز نمی تواند حاصل شود، مجبور شده در موضع خود تجدید نظر کرده و بگوید که آینده رهبر سوریه باید بخشی از مذاکرات درباره حل و فصل درگیری باشد".
"دیلی تلگراف" می نویسد:" اسد مرتکب گناهان زیادی شده اما برای جهان خارج خطرناک نیست اما تروریست های داعشی خطر بزرگی را بوجود می آورند. اگر پوتین بخواهد با داعش بجنگد ، ما باید برای حمایت کامل از وی آماده باشیم".
گروه تروریستی" دولت اسلامی" موسوم به داعش پس از تصرف اراضی پهناوری را در شمال و شرق سوریه و شمال و غرب عراق ، روز 29 ژوئن سال گذشته تشکیل دولت خلافت اسلامی در این نواحی به رهبری سرکرده خود را اعلام کرد. این گروه وحشی و بیرحم که در حال گسترش فعالیت خود در دیگر کشور ها بویژه لیبی، مصر ، افغانستان، یمن، تونس و نیجریه بوده و در دیگر نقاط جهان از جمله کشور های اروپایی عملیات تروریستی اجرا می کند، یکی از بزرگترین معضلات فعلی در دنیا می باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала