هماهنگی اقدامات ایران و روسیه برای دفاع از رژیم اسد در سوریه

© AFP 2023 / Louai Besharaهماهنگی اقدامات ایران و روسیه برای دفاع از رژیم اسد در سوریه
هماهنگی اقدامات ایران و روسیه برای دفاع از رژیم اسد در سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روزنامه "وال استریت ژورنال" می نویسد ایران و روسیه به هماهنگی اقدامات خود در خاک سوریه در راستای حفظ رژیم بشار اسد، رئیس جمهور سوریه پرداخته اند.

به عقیده "وال استریت ژورنال" ، اقدامات مشترک و هماهنگ دو کشور در سوریه موانعی برای تحقق اهداف دیپلماتیک آمریکا در منطقه به وجود می آورد.
طبق اطلاعات منابع این روزنامه آمریکایی، دیپلماتها، ژنرال ها و نظریه پردازان نظامی روسیه و ایران چند بار در مسکو دیدار و مذاکره کرده و در جریان این دیدارها امکان دفاع از اسد و همچنین استقرار نظامیان روسیه در خاک سوریه را مورد بحث قرار داده اند.
به نوشته روزنامه "وال استریت ژورنال"، استان لاذقیه محل اصلی برای هماهنگی اقدامات روسیه و ایران بوده است. استان لاذقیه تحت کنترل اسد قرار دارد و معارضان مسلح تلاش می کنند لاذقیه را از دمشق جدا کنند.
درگیری های مسلحانه در کشور سوریه از ماه مارس سال 2011 تا به امروز ادامه دارد. بر اساس اطلاعات دریافتی از سازمان ملل متحد، این درگیری ها تاکنون بیش از 200 هزار نفر کشته بر جای گذاشته است. نیروهای ارتش این کشور با شبه نظامیان مسلحی از گروه های گوناگون مبارزه می کند. مهم ترین و بزرگترین این گروه ها، گروه تروریستی دولت اسلامی یا همان داعش است. اکنون داعش بخش وسیعی از کشورهای سوریه و عراق را تحت اختیار خود قرار داده و یکی از بزرگترین معضل های بین المللی به شمار می آید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала