داعشی ها به خاطر اختلافات داخلی از شهر موصل عراق به سوریه می روند

© AP Photo / Manu Braboداعشی ها به خاطر اختلافات داخلی از شهر موصل عراق به سوریه می روند
داعشی ها به خاطر اختلافات داخلی از شهر موصل عراق به سوریه می روند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حدود 100 نفر از شبه نظامیان عضو گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی (داعش) از شهر موصل، مرکز استان نینوای عراق خارج شده و عازم سوریه گردیدند.

سعید ماموزینی، سخنگوی رسمی حزب دموکرات کردستان در استان نینوا امروز ضمن اعلام این مطلب گفت دلیل خروج داعشی ها از موصل، دومین شهر بزرگ عراق "تضادها و اختلافاتی است که دائما در داخل داعش بروز می کنند". به گفته شاهدان طی چند روز گذشته بارها درگیری های های مسلحانه ای بین دسته های مختلف داعشی رخ داده است.

بی نتیجه بودن یک سال مبارزه آمریکا با داعش - اسپوتنیک ایران
بی نتیجه بودن یک سال مبارزه آمریکا با داعش
 علاوه بر این روحیه رزمی داعشی ها در موصل به شدت پائین آمده و این امر باعث فرار اعضای داعش از صفوف این گروه تروریستی و بروز درگیری های داخلی دائمی می شود. ابوبکر البغدادی، سرکرده داعش که قرارگاه وی در شهر رقه سوریه واقع شده، چندی پیش برای بالابردن روحیه زیردستان خود به موصل سفر کرد.
داعش پس از تصرف اراضی پهناوری را در شمال و شرق سوریه و شمال و غرب عراق ، روز 29 ژوئن سال گذشته تشکیل دولت خلافت اسلامی در این نواحی به رهبری سرکرده خود را اعلام کرد. این گروه وحشی و بیرحم که در حال گسترش فعالیت خود در دیگر کشور ها بویژه لیبی، مصر ، افغانستان، یمن، تونس و نیجریه بوده و در دیگر نقاط جهان از جمله کشور های اروپایی عملیات تروریستی اجرا می کند، یکی از بزرگترین معضلات فعلی در دنیا می باشد.
داعش تا به حال تعداد زیادی از "کافران" (مسیحیان، خبرنگاران، خارجیان، مسلمانان مخالف خود و نظامیان) را به اشکال ددمنشانه اعدام کرده و ویدئوهای آنرا در اینترنت منتشر ساخته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала