آمریکا برای آموزش پنج معارض سوری 41 میلیون دلار خرج کرده است

© AP Photoآمریکا برای آموزش پنج معارض سوری 41 میلیون دلار خرج کرده است
آمریکا برای آموزش پنج معارض سوری 41 میلیون دلار خرج کرده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
از بین 5500 نفری که نظامیان آمریکایی قصد داشتند آنها را برای مبارزه با داعش آموزش دهند، فقط 5 ـ 4 نفر واقعا در حال جنگ با داعش هستند.

به گزارش شبکه تلویزیونی"روسیه 24"، در واقع فقط پنج شبه نظامی بالقوه سوری در پایگاه آمریکا در ترکیه باقی مانده اند. ضمنا پیشتر در سال جاری میلادی فرماندهی ارتش آمریکا توانسته بود با صرف بیش از 40 میلیون دلار، 60 معارض سوری را آموزش دهد اما تمام آنها در همان نبرد اول با داعشی ها کشته شده اند.
وزارت دفاع آمریکا اعتراف کرده است که برنامه آموزش معارضان سوری با موفقیت روبرو نشده است.تخصیص 500 میلیون دلار برای اجرای این برنامه بیهوده بوده چون آمریکایی ها نتوانسته اند معارضان سوری داوطلب برای آموزش دیدن را پیدا کنند. در حال حاضر حداکثر صد نفر در حال آموزش دیدن در نزد آمریکایی ها هستند.
درگیری های مسلحانه در کشور سوریه از ماه مارس سال 2011 تا به امروز ادامه دارد. بر اساس اطلاعات دریافتی از سازمان ملل متحد، این درگیری ها تاکنون بیش از 200 هزار نفر کشته بر جای گذاشته است. نیروهای ارتش این کشور با شبه نظامیان مسلحی از گروه های گوناگون مبارزه می کند. مهم ترین و بزرگترین این گروه ها، گروه تروریستی دولت اسلامی یا همان داعش است. اکنون داعش بخش وسیعی از کشورهای سوریه و عراق را تحت کنترل خود قرار داده و یکی از بزرگترین معضل های بین المللی به شمار می آید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала