اطمینان چین به آینده خوب همکاری تجاری ـ اقتصادی با ایران

© AFP 2023 / ATTA KENARE اطمینان چین به آینده خوب همکاری تجاری ـ اقتصادی با ایران
اطمینان چین به آینده خوب همکاری تجاری ـ اقتصادی با ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وان یی، وزیر امور خارجه چین اعلام کرد به آینده خوب همکاری تجاری ـ اقتصادی با ایران پس از حصول توافق جامع درباره برنامه هسته ای تهران، "اطمینان بیکران" دارد.

بر اساس اطلاعیه وزارت امور خارجه چین، وان یی روز سه شنبه با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران که در پکن به سر می برد، دیدار کرد.
وزیر امور خارجه چین در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با محمد جواد ظریف گفت:"فضای خارجی در رابطه با ایران پس از حصول توافق جامع درباره برنامه هسته ای تهران بطور محسوس بهبود یافته و شرکت های بسیاری از کشورها نگاه خود را معطوف ایران کرده اند".
ظریف در این کنفرانس مطبوعاتی خاطرنشان کرد شرکت های چینی حتی در دوران دشوار نیز همکاری دائمی با ایران داشتند و به این دلیل آنها دارای اساس خوبی برای گسترش فعالیت اقتصادی در ایران بوده و می توانند از شرایط جدید برای افزایش همکاری تجاری ـ اقتصادی با جمهوری اسلامی استفاده کنند.
وزیران خارجه چین و ایران به این نتیجه رسیدند که علاوه بر تعمیق همکاری در زمینه های سنتی همچون انرژی و احداث تاسیسات زیر ساختی، دو کشور باید در عرصه های جدیدی همچون مبارزه با تروریسم و امور انتظامی همکاری کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала