گزارش و تحلیل

ولادیمیر پوتین: باید برای مبارزه با تروریسم متحد شد

© Photo / The press-service of the President/Michael Klimentyevولادیمیر پوتین: باید برای مبارزه با تروریسم متحد شد
ولادیمیر پوتین:  باید برای مبارزه با تروریسم متحد شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روز سه شنبه رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین در جریان اجلاس سازمان پیمان امنیت جمعی که در دوشنبه پایتخت تاجیکستان برگزار شد بیان داشت : روسیه پیشنهاد می دهد که کمک نظامی – فن آوری به سوریه در مبارزه با شبه نظامیان "داعش" ارائه دهد و از جامعه جهانی می خواهد که به او بپیوندد.

رئیس دولت روسیه خاطرنشان نمود: " ما از دولت سوریه در مقابله با تجاوز تروریستی پشتیبانی می کنیم و کمک های نظامی — فن آوری لازم را به این کشور ارائه کرده و خواهیم کرد و از سایر کشورها می خواهیم که به ما ملحق شوند. "

رئیس جمهور روسیه اطمینان عمیقی دارد به اینکه بدون مشارکت مقامات و نظامیان سوریه فراری دادن تروریست های " داعش " از این کشور و کل منطقه و دفاع مردم سوریه از نابودی ، بردگی و بربریت ممکن نیست. در عین حال مشکل تروریسم تنها به سوریه محدود نمی شود. این مشکل در هر لحظه ممکن است به خارج از مرزهای این کشور نفوذ کند.

ولادیمیر پوتین بیان داشت: " تروریست ها علنا می گویند که با قدرت به سمت مکه ، مدینه و اورشلیم  در حرکتند، و در طرح های آنها فعالیت های گسترده در اروپا ، روسیه ، آسیای مرکزی و جنوب شرقی وجود دارد. در دسته های داعش آمادگی نظامی و ایدولوژیکی شبه نظامیان از کشورهای مختلف جهان صورت می گیرد ، شبه نظامیانی که متاسفانه از کشورهای اروپایی ، روسیه و جمهوری های سابق اتحاد جماهیر شوروی هستند. و البته تمامی این مسائل ما را نگران می سازد. "

به نظر پوتین ، در واقع به همین دلیل در طرح پیش روی امروز اتحاد نیروها در مبارزه با تروریسم قرار دارد. بدون این امر حل سایر مشکلات ممکن نیست.

رئیس دولت روسیه بیان داشت: " عقل سلیم و آگاه ، مسئول امنیت منطقه ای و جهانی خواستار اتحاد نیروها جوامع جهانی علیه این تهدید است. باید خودخواهی های ژئوپلیتیکی را کنار گذاشته و از استانداردهای دوگانه ، از سیاست استفاده مستقیم و غیر مستقیم گروهک های تروریستی دیگر برای دستیابی به اهداف مشخص خود و از جمله تغییر دولت ها و رژیم هایی که غیر مفیدند، امتناع نمود. "

ولادیمیر پوتین در سخنرانی خود در اجلاس سازمان پیمان امنیت جمعی جنبه های دیگر سیاست جهانی را نیز پیش کشید. وی بیان داشت که باید از مشکلات جمع شده در جهان صورت برداری کرد. ولادیمیر پوتین افزود: از جمله ، "… از سرگیری موضوعات مورد بحث برای تشکیل سیستم های امنیت برابر و تفکیک ناپذیر در اروپا و اقیانوس اطلس ، دستیابی به نظارت بر اصول پایه حقوق بین الملل یعنی احترام به حق حاکمیت دولت و عدم مداخله در امور داخلی است. " در ارتباط با این موارد لازم است "… قوانین مربوط به ممنوعیت تسلیم در برابر کودتاهای ضد قانون اساسی و عدم اجازه به ترویج نیروهای افراطی و رادیکالی تقویت شود.    

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала