سخنگوی روسیه: اقدامات اتحادیه اروپا در رابطه با پناه جویان غیرقابل توضیح است

© Sputnik / Sergey Stroitelevسخنگوی روسیه: اقدامات اتحادیه اروپا در رابطه با پناه جویان غیرقابل توضیح است
سخنگوی روسیه: اقدامات اتحادیه اروپا در رابطه با پناه جویان غیرقابل توضیح است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آندره نیکیفوروف، معاون نماینده دائم روسیه در شعبه سازمان ملل متحد در ژنو اعلام کرد اقدامات اتحادیه اروپا در رابطه با پناه جویان غیرقابل توضیح و مغایر بیانات ایراد شده درباره رعایت حقوق بشر است. مسکو امیدوار است کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل به وضع پناهجویان در اروپا توجه شایسته نشان دهد.

دیروز 30 ـ مین اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد کار خود را در ژنو آغاز کرد.
آندره نیکیفوروف در سخنرانی خود که در سایت وزارت امور خارجه روسیه منتشر شده، خاطرنشان ساخت دلایل فاجعه انسانی ناشی ازورود انبوه پناه جویان به اروپا از کشور های خاورنزدیک و شمال آفریقا معلوم است.

کشورهای عضو پیمان شنگن به خاطر مساله پناهجویان کنترل مرزی برقرار کردند - اسپوتنیک ایران
کشورهای عضو پیمان شنگن به خاطر مساله پناهجویان کنترل مرزی برقرار کردند
 سخنگوی روسیه افزود:" این ثمره دخالت غیر مسئولانه و نسنجیده در امور داخلی کشورها با هدف برکناری قهری دولت های نامطلوب در منطقه است. ما در زمان خود بطور مکرر هشدار دادیم که این کار به بروز هرج و مرج و تشدید تروریسم و در نتیجه به بار آمدن رنج های انسانی و قربانیان منجر خواهد گردید و چنین نیز شد. ضمنا مردم نه از دست رژیم های استبدادی بلکه از دست گروه های تروریستی فرار می کنند که مرتکب جنایات وحشتناکی در منطقه شده اند".
به گفته وی، کشور های اروپایی در نتیجه این سیاست با "بحران انسانی بی سابقه دارای پیامد های جهان شمول در زمینه حقوق بشر" روبرو شده اند.
آندره نیکیفوروف خاطرنشان ساخت:" رفتار کشور های عضو اتحادیه اروپا که با وجود اعلام رعایت تعهدات حقوق بشری و انسانی خود ، موانع و دیوار هایی را ایجاد کرده و پناهجویان را در شرایط غیر انسانی نگه می دارند، غیر قابل توضیح معقولانه است".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала