دینارهای طلای داعش در واقع فقط دارای روکش طلا هستند

© Fotolia / Alexlukinدینارهای طلای داعش در واقع فقط دارای روکش طلا هستند
دینارهای طلای داعش  در واقع فقط دارای روکش طلا هستند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روزنامه عربی زبان "الشرق الاوسط"، چاپ لندن به نقل از یک منبع مطلع در شهر موصل عراق می نویسد باصطلاح دینار طلای ضرب شده توسط گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی (داعش) برای پیروزی بر دلار شیطان در واقع طلا نیست بلکه فقط طلا اندود (دارای روکش طلا) است.

پیشتر گزارش داده شده بود که داعش تابستان امسال 7 نوع مختلف سکه از جمله دو سکه طلای یک دیناری و 5 دیناری، سه سکه نقره و دو سکه مسی ضرب و منتشر کرده است. روی تمام این سکه نوشته شده: دولت اسلامی (خلافت) تشکیل شده طبق وصایای پیامبر.
کارشناسان قدرت خرید سکه یک دیناری طلا داعشی ها را 139 دلار آمریکا و سکه پنج دیناری طلای ـنهت را معاول 649 دلار ارزیابی کرده اند اما در صورت اثبات درستی خبر منتشره در"الشرق الاوسط"، سکه طلای داعش ارزش خود را از دست خواهد داد.
داعش پس از تصرف اراضی پهناوری را در شمال و شرق سوریه و شمال و غرب عراق ، روز 29 ژوئن سال گذشته تشکیل دولت خلافت اسلامی در این نواحی به رهبری سرکرده خود را اعلام کرد. این گروه وحشی و بیرحم که در حال گسترش فعالیت خود در دیگر کشور ها بویژه لیبی، مصر ، افغانستان، یمن، تونس و نیجریه بوده و در دیگر نقاط جهان از جمله کشور های اروپایی عملیات تروریستی اجرا می کند، یکی از بزرگترین معضلات فعلی در دنیا می باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала