ولادیمیر پوتین در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در باره تحریم ها و تروریسم صحبت خواهد کرد

© AFP 2023 / ALEXANDER NEMENOV Russian President Vladimir Putin
Russian President Vladimir Putin - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ولادیمیر پوتین در هفتادمین دوره اجلاسیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در باره سواستفاده های کشور های غربی از تحریم ها بعنوان مکانیسم فشار به شرکای خود صحبت خواهد کرد

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با برنامه تلویزیونی "یکشنبه — روز تعطیل" گفت: رییس جمهور ولادیمیر پوتین در هفتادمین دوره اجلاسیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در باره سواستفاده های کشور های غربی از تحریم ها بعنوان مکانیسم فشار به شرکای خود صحبت خواهد کرد. لاوروف تعربف کرد: "ما بر آن هستیم که پوتین ارزیابی های اصولی ما در خصوص مسایل بسیار مبرم جهان معاصر را شرح خواهد داد. الان شرکای غربی ما در درجه اول تحت تاثیر روحیه آمریکایی دارند استعداد گفت و گو و فنون دسترسی به راه حل های دیپلماتیک را از دست می دهند. برنامه هسته ای ایران استثتای بسیار بارز و نادر است.

بعلاوه لاوروف تاکید کرد که "در اکثر موارد دیگر در اختلافاتی که دارند در خاور نزدیک و شمال آفریقا شعله ور می شوند آنها تلاش می کنند به مداخلات قهری مستقیم همانطوریکه بر خلاف تصمیمات شورای امنیت سازمان ملل متحد بود، متوسل شوند و یا تحریم ها وضع می کنند".  لاوروف مطمئن است که "آنها در یمن و سودان جنوبی سعی کردند وارد  روند حل مسایل داخلی شوند و عمدتا راه حل خود را تحمیل کردند". وزیر خارجه روسیه توضیحا گفت که مقامات برخی کشور ها "چماق های تحریماتی خود را برداشته و اقدامات مجازاتی را پیشنهاد می کنند".

لاوروف افزود: ولادیمیر پوتین طی بیانات خود در باره "مساله تجزیه فضای اقتصادی جهان سخن خواهد گفت زیرا الان در چارچوب سازمان جهانی تجارت مذاکرات در باره تامین برخورد عمومی به رشته های جدید روابط اقتصادی و فناوری میان کشور ها ترمز می کند. وزیر روس افزود: "وی همچنین در باره مسایل مشخصی مانند سوریه و بحران اوکراین صحبت خواهد کرد". به عقیده لاوروف کل این مسایل از مساعی سیستمی معطوف به منجمد کردن روند تشکیل جهان چند قطبی ناشی می شود". لاوروف گفت: پوتین همچنین مساله تروریسم را بررسی خواهد کرد که مبارزه با آن باید " بدون استاندارد های دوگانه انجام شود. وزیر روس گفت: ممکن نیست "تروریست ها به خوبی ها و بدی ها تقسیم شوند و احتمال داد که با عده ای از افراد افراطی دارای روحیات بد می توان برای دسترسی به مقاصد آنی ژئوپلیتیک به مشارکت پرداخت".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала