اعلام آمادگی آمریکا برای پذیرش پناهجویان سوری

© REUTERS / Brendan McDermid اعلام آمادگی آمریکا برای پذیرش پناهجویان سوری
اعلام آمادگی آمریکا برای پذیرش پناهجویان سوری - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا از ایده افزایش تعداد پناهجویان سوری که واشینگتن می تواند در سال مالی آینده بپذیرد، حمایت کرده و از امکان رسیدن این تعداد به صد هزار نفر سخن گفته است.

روزنامه "نیویورک تایمز" ضمن اعلام این مطلب خاطرنشان ساخت که ممکن است مقامات امریکا در سال مالی 2015 که روز 30 سپتامبر پایان می یابد،فقط 70 هزار روادید برای پناهجویان صادر کنند. به نوشته این روزنامه،دولت اوباما از قانونگذاران درخواست کرده بود این تعداد را در سال مالی آینده به میزان 5 هزار نفر افزایش دهند اما وزارت خارجه ایالات متحده پس از بحران مهاجرت به اروپا پیشنهاد کرد تعداد بیشتری از پناهجویان پذیرفته شوند.
"نیویورک تایمز" تاکید می کند این پیشنهاد حتی در صورت قبول آن، مساله را حل نمی کند چون تمام پناهجویانی که در آمریکا پذیرفته خواهند شد، سوری نخواهند بود.

بحث درباره سهمیه های اجباری پذیرش پناهجویان در اتحادیه اروپا - اسپوتنیک ایران
بحث درباره سهمیه های اجباری پذیرش پناهجویان در اتحادیه اروپا
 درگیری های مسلحانه در کشور سوریه از ماه مارس سال 2011 تا به امروز ادامه دارد. بر اساس اطلاعات دریافتی از سازمان ملل متحد، این درگیری ها تاکنون بیش از 200 هزار نفر کشته بر جای گذاشته است. نیروهای ارتش این کشور با شبه نظامیان مسلحی از گروه های گوناگون ، مبارزه می کند. مهم ترین و بزرگترین این گروه ها، گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی یا همان داعش است. اکنون داعش بخش وسیعی از کشورهای سوریه و عراق را تحت اختیار خود قرار داده و یکی از بزرگترین معضل های بین المللی به شمار می آید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала