دومین استون هنج

© AP Photo / Alastair Grantاستون هنج بریتانیا
استون هنج بریتانیا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در نزدیکی «استون هنج» ، 90 ستون سنگی بزرگ دیگر پیدا شده است.

دانشمندان بریتانیایی در نزدیکی  «استون هنج» ، 90 ستون  سنگی  بزرگ دیگر پیدا کردند که  ارتفاع  هر یک از آنها 4 و نیم متر  است. این ساختار یکی از بناهای بزرگ سنگی  دوران نوسنگی است  که طی قرون متمادی در دل زمین پنهان مانده است.

به گزارش  « گاردین» سند باستانی  که قدمت آن 4500 سال  است توسط  متخصصان « بردفور»  کشف شد. تجهیزات رادار  در کشف آن  کمک کردند  زیرا  سنگ ها  زیر زمین در  عمق چندمتری « پنهان شده بودند».

احتمالا  از  ساختار  سنگی   برای  مراسم  مذهبی استفاده می شده است که با تحول خورشیدی در ارتباط بوده است.  باستان شناسان یافته خود را « استون هنج دوم»   و « سوپر  هنج» نامیدند.

 وینس  هفنی  باستان شناس  اعلام نمود: «  این بزرگترین بنای سنگی باقیمانده  در  انگلیس  و شاید حتی در سراسر اروپاست.  به فرض ما این بنا برای اجرای مراسم  خاص مذهبی مورد استفاده قرار می گرفته است.  به عقیده وی  یادبودهای  آن دوران  برای « ایجاد تأثیر  تئاتری، حیرت زدگی و فشار روحی»  ساخته شده اند.

سنگ هایی  به ارتفاع  چهار و نیم متر  بشکل نیم دایره  کنار هم قرار گرفته اند  که به سمت  رود « ایوون»  متوجه است. به فرض باستان شناسان  این صحنه  حدود 3100 سال قبل از  میلاد  ساخته شده  و یک مجموعه  مذهبی  با « استون هنج»  (به تاریخ 2910-3020 قبل از میلاد) را تشکیل می دهد.  این دو سازه در فاصله 3 کیلومتری از یکدیگر قرار دارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала