معاشرت با کمک تنفس

© Fotolia / Brian Chaseماسک تنفس
ماسک تنفس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سینتزاتور لغات و جملاتی را می نوازد که بیمار فلج قصد گفتن آنها را دارد.

تیم متخصصان از  دانشگاه  « لافبورو»  بریتانیا  تکنولوژی نوع  جدید «AAC»  و یا «  روش گزینه و کمکی معاشرت » را  ایجاد کردند  که بر اساس  تبدیل  سیگنال های  تنفسی به کلمات کار می کند.

 در  خبر منتشره آمده است که این سیستم از ماسکی  که دهان و بینی بیمار معلول را می پوشاند و  اینترفیس کامپیوتری  ویژه ای تشکیل شده است.

وقتی بیمار بشکل خاصی نفس بکشد ، نرم افزار  نمونه سیگنال تنفسی  با لغت و یا جمله را  شناسایی می کند.  امتیاز این  فناوری در آن است  که کاربر  خودش  انتخاب می کند  که چه نوع  سیگنال های  تنفسی  با کدام لغات و جملات  مطابقت دارد.

پس از شناسایی نمونه های مشابه توسط  برنامه کامپیوتری  برای تولید لغات ضروری  از ابزار بیان استفاده می شود که شباهت زیادی به  وسیله برقی موسیقی (سنتیزاتور) دارد. آزمایش کلینیکی  این سیستم  در بین داوطلبان نشان داد  که در 97,5% موارد  این سیستم دقیقا  آن لغات و جملاتی را  می نوازد که  بیمار فلج قصد گفتن آنها را داشت.

 دکتر  آتول  گور  از بیمارستان  «گلنفیلید»   گفت: « این  سیستم می تواند بطور ریشه ای زندگی بیماران  فلج   و  کسانی که از انواع  مختلف فلج  و  اختلالات در بیان رنج می برند را تغییر بدهد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала