گزارش و تحلیل

توصیف غرب با واقعیات سازگاری ندارد

© REUTERS / Bernadett Szaboتوصیفی که غرب مطرح می کند، با واقعیات سازگاری ندارد
توصیفی که غرب مطرح می کند، با واقعیات سازگاری ندارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در حال حاضر اتحادیه ی اروپا نگران بحران شدید هجوم مهاجرین غیر قانونی از کشورهای عربی سوریه و یمن است

در این ارتباط نیکلا استرجن رئیس دولت اسکاتلند از لزوم جستجوی راه های حل و فصل بحران مهاجرت در اروپا با احتساب به دول منطقه ای مهم و از جمله روسیه و ایران خبر داد.

استرجن افزود که یک کشور به تنهایی نمی تواند از عهده ی  بحران مهاجرت کنونی برآید. برای دولت لازم است نیروها را متحد ساخته و روش مشترکی را برای حل این مشکل بیابد. رهبر اسکاتلند اطلاع داد: " با هماهنگ کردن اعمال می توان پاسخ درستی را به این بحران با مقیاس بی سابقه یافت. "

صدها هزار مهاجر و پناهنده ی غیر قانونی سعی دارند که به محدوده ی اتحادیه ی اروپا وارد شوند تا درخواست پناهندگی دهند. بسیاری از آنها از طریق ترکیه به کشورهای بالکان می روند و سپس به دول عضو اتحادیه ی اروپا وارد می شوند. کلا از آغاز سال بیش از 400 هزار مهاجر درخواست رسمی برای پناهندگی در 28 کشور اتحادیه اروپا مطرح کرده اند، سال گذشته در همین زمان تعداد آنها 280 هزار نفر بود.

ایران چطور می تواند در روند حل و فصل بحران مهاجرت در اتحادیه اروپا نقش داشته باشد؟ رهبران غربی از ایران چه انتظاری دارند؟

حسین رویوران ، تحلیل گر سیاسی ایرانی و کارشناس مسائل خاور میانه و کشورهای عربی در مصاحبه ای با مارینا الشعلان خبرنگار رادیو اسپوتنیک در اینباره می گوید:

ضمنا این کارشناس تاکید نمود که مسئله ی مهاجرت به اتحادیه اروپا نمی تواند از مشکلات اصلی یعنی جنگ در سوریه تفکیک شود. حسین رویوران می گوید:

برای دانستن عکس العمل جامعه و رهبران سیاسی دول جهانی به درخواست غرب برای پیوستن ایران به مسئله ی حل و فصل مشکل مهاجرین در کشورهای اتحادیه اروپا فقط باید منتظر ماند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала