رای موافق مجلس عوام بریتانیا به برگزاری همه پرسی خروج از اتحادیه اروپا

© REUTERS / Stefan Wermuthرای موافق مجلس عوام بریتانیا به برگزاری همه پرسی خروج از اتحادیه اروپا
رای موافق مجلس عوام بریتانیا به برگزاری همه پرسی خروج از اتحادیه اروپا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
امروز اطلاع حاصل شد که مجلس عوام پارلمان بریتانیا برگزاری همه پرسی خروج از اتحادیه اروپا را تا آخر سال 2017 مورد تائید قرار داده است. برگزاری همه پرسی با 316 رای موافق و 56 رای مخالف تائید شد. حالا این مساله به بررسی مجلس اعیان پارلمان گذاشته می شود.

به گزارش خبرگزاری روسی "ریا نووستی"، مساله برگزاری همه پرسی در طرح قانونی مربوطه به این شکل مطرح شده است:" آیا برتایا باید عضو اتحادیه اروپا باقی بماند؟".
بر اساس نظرخواهی چندی پیش، بخش بزرگی از بریتانیایی ها خواستار راه دادن به خروج کشور خود از اتحادیه اروپا هستند. این امر می تواند باعث دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا در مذاکراتت با اتحادیه اروپا با پافشاری بیشتری خواستار تغییر شرایط عضویت لندن در این اتحادیه شود.
یادآور می شود در سالهای اخیر بدبینی نسبت به عضویت در اتحادیه اروپا در بین بریتانایی شدت پیدا کرده که بسیاری از تحلیل گران آنرا در رابطه با بحران فعلی به خاطر ورود تعداد زیادی از مهاجران به اروپا می دانند. همچنین باید توجه داشت که به گزارش پلیس لندن طی سال اخیر تعداد جرایم در رابطه با نفرت از مسلمانان از جمله حملات به زنان با حجاب مسلمان 70 درصد افزایش یافته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала