گزارش و تحلیل

یک محقق: رسانه های غربی داستان حضور نظامی روسیه در سوریه را از هیچ بزرگ می کنند

© AP Photo / SANAПрезидент Сирии Башар Асад во время интервью BBC в Дамаске
Президент Сирии Башар Асад во время интервью BBC в Дамаске - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در رسانه های غرب مطالبی ظاهر شده حاکی از این که روسیه حضور نظامی خود را در سوریه افزایش می دهد.

واشنگتن صحت بودن این خبر را تایید نکره ولی با وجود این جان کری وزیر خارجه آمریکا این موضوع را 5 سپتامبر با سرگئی لاوروف همتای روسی خود تلفنی بررسی کرد.

کری در رابطه با گزارش ها راجعبه افزایش حضور نظامی روسیه در سوریه ابراز نگرانی کرد.

در گزارش رسمی وزارت خارجه آمریکا آمده است: وزیر خارجه آمریکا فهماند که اگر این خبر ها با واقعیت مطابقت دارد اینگونه اعمال ممکن است به گسترش فزاینده اختلاف و تلافات بیشتر در میان ساکنان بی دفاع و افزایش سیل آوارگان و رویارویی ممکنه با ائتلافی که مشغول عملیات جنگی علیه داعش در سوریه است منجر شود.

شاید منظور جان کره مطالبی باشند که در رسانه هاه ظاهر شده و در آنها گفته می شود که روسیه تسلیحات، پرسنل و تکنیک جنگی مدرن برای نتظیم پرواز های هوایی به سوریه می فرستد. ولی نویسندگان این مطالب فقط به مقام های بدون هویت آمریکا یی استناد کردند.

رسانه های غربی همچنین سخنان ولادیمیر پوتین را نقل می کنند که گویا  4 سپتامبر  شرکت نظامی روسیه در اختلاف سوریه را تایید کرد. ولی رییس جمهور روسیه فقط  ورود احتمالی روسیه به ائتلاف بین المللی را مورد تفسیر قرار داد که در حال عملیات جنگی علیه داعش است. پوتین در حقیقت چنین گفت: "هواپیما های آمریکایی ضربات معیینی وارد می کنند. عجالتا ثمربخشی این ضربات بالا نیست. ولی هنوز زود است در این باره صحبت شود که ما امروز آماده ایم این کار را انجام دهیم. ما بدون این هم به سوریه از لحاظ تکنیک و آماده سازی نظامیان و ارسال تسلیحات کمک های بس جدی می رسانیم. ما با سوریه حتی 5-7 سال پیش قرارداد های پر حجمی امضا کردیم و آنها را در ابعاد کامل اجرا می کنیم".

"درک مونرو" کارشناس آمریکایی در امور سیاست خارجی بر آن است که  این داستان را در غرب عمدا بزرگ می کنند.

مونرو کارمند مرکز تحلیلی Foreign Policy in Focus  در مصاحبه با  RT  گفت:

"من این سخنان را به روسی و ترجمه آنرا گوش دادم. من از نقطه نظر سیاست خارجی آمریکا نمی توانم این سخنان را غیر مترقبه بدانم و حیف است که رسانه های آمریکا با میل و رغبت در باره "تجاوز روسیه" و "حضور روسیه" هیستری راه می اندازند. ما نمی دانیم که آنها را چگونه تلقی کنیم زیرا از هیچ غوغا می کنند".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала