کنترل بر معامله هسته ای ایران و کره شمالی در شورای مدیران آژانس

© AFP 2023 / Samuel Kubaniکنترل بر معامله هسته ای ایران و کره شمالی در شورای مدیران آژانس
کنترل بر معامله هسته ای ایران و کره شمالی در شورای مدیران آژانس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شورای مدیران آژانس بین المللی اتمی بحث کنترل بر معامله هسته ای ایران با گروه پنج به علاوه یک و مساله کره شمالی را طرح می کند.

این موضوع امروز در نشست سه ماهه دفتر سازمان ملل متحد در وین مطرح شده است. علاوه بر مسایل مربوط به امنیت واحدهای هسته ای در تمام دنیا، 35 کشور عضو شورا به بحث در خصوص وضعیت برنامه هسته ای در ایران و کره شمالی خواهند نشست و اقداماتی را برای کنترل بر آنها از طرف آژانس اتخاذ خواهند کرد.
همانطور که انتظار می رود، صحبت ها در این نشست حول اقدامات بعدی کنترلی در ایران است. احتمالا، آمانو یک بار دیگر مجبور به دفاع از توافقات دوجانبه با تهران خواهد شد که ویژگی محرمانه داشته و نباید در مقابل دیگر کشورها فاش شود. «نقشه راه» که در عرض یک روز همراه با توافق نهایی ایران با گروه پنج به علاوه یک تنظیم و تایید شده است بر این قرار است که تا پایان سال، کارشناسان بین الملل نتیجه قطعی را در خصوص ابعاد احتمالی نظامی برنامه های هسته ای ایران اعلام خواهند کرد.
پیشتر دبیر کل آژانس اعلام کرده بود که طبق زمان های مشخص شده در نقشه راه، تهران 15 آگوست اطلاعات تکمیلی درباره سایر مسایل را ارسال کرده است. به گفته وی، کارشناسان ایران و آژانس مذاکرات فنی در خصوص احتمالات نظامی بودن برنامه های هسته ای را پس از 15 سپتامبر پیش خواهند برد. آمانو همچنین می گوید که تا پیش از این تاریخ اژانس به ارزیابی اطلاعاتی خواهد پرداخت که ایران پیشتر ارسال کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала