آسانژ: تکنولوژی جاسوسی در امریکا دایما رو به رشد است

© Flickr / OperationPaperStormآسانژ: تکنولوژی جاسوسی در امریکا دایما رو به رشد است
آسانژ: تکنولوژی جاسوسی در امریکا دایما رو به رشد است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جولیان آسانژ در کتاب جدید خود راجع به توسعه دایمی تکنولوژی جاسوسی در امریکا می نویسد.

ایالات متحده امریکا «جهش بی سابقه ای» در توسعه تکنولوژی جاسوسی و تکنولوژی حفظ اسرار داشته است. این اتفاقات ظرف مدت کوتاهی و از زمان آغاز جنگ امریکا با تروریسم رخ داده است. جولیان آسانژ این سخنان را در مقدمه کتاب The WikiLeaks Files آورده است که امروز در بریتانیا و استرالیا در معرض فروش قرار گرفته است. این کتاب مجموعه ای از مطالب جالب وزارت خارجه امریکا می باشد که تا کنون به دست کارمندان ویکی لیکس افتاده است. در سایت ویکی لیکس تا کنون در حدود 2،3 میلیون اسناد محرمانه منتشر شده است که به گفته خود آسانژ، حجم بسیار بالایی از اطاعات محرمانه دولتی می باشند و قابل تکذیب نیستند.
این شهروند استرالیا همچنین توجه همه را به کتابی تحت عنوان «دنیا از دریچه نگاه امپراطوری امریکا» جلب می کند که فرصتی را برای «فهم صحیح» از فعالیت های امریکا در نقاط مختلف دنیا فراهم می آورد. آسانژ همچنین می گوید: «در شرایطی که وزارت خارجه سعی در ایجاد امپراطوری دوستانه دارد و آنتن ها و ماهواره ها در ده ها کشور مشغول کار هستند، به کانال های دیپلماتیک متصل می شوند و زنگ های تلفن آنها را بررسی می کنند.
یک هکر مشهور جهانی خاطر نشان کرد: «این کتاب برای اولین بار ضرورت تحلیل علمی مسایل ژئوپولتیک را عنوان می کند. منظور مسایلی است که انتشار میلیون ها سند محرمانه توسط ویکی لیکس برای ما آشکار ساختند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала