آغاز فصلی نوین در روابط فرهنگی پایتخت‌های ایران و روسیه

© Flickr / Blondinrikard Fröbergآغاز فصلی نوین در روابط فرهنگی پایتخت‌های ایران و روسیه
آغاز فصلی نوین در روابط فرهنگی پایتخت‌های ایران و روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در دیدار رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با معاون فرهنگی شهرداری مسکو، طرفین خواستار افزایش سطح و گستره همکاری‌های فرهنگی و تبادل تجارب مشترک همزمان با سفر شهردار تهران به پایتخت روسیه شدند.

دکتر محمود صلاحی که برای بازدید از بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب مسکو و حضور در هفته فرهنگی تهران در مسکو به پایتخت روسیه سفر کرده، روز پنجشنبه با همراهی دکتر ملکی رایزن فرهنگی سفارت ایران در روسیه با ولادیمیر فیلیپوف معاون فرهنگی شهرداری مسکو دیدار و گفتگو کرد.
فیلیپوف در این دیدار ضمن خیر مقدم به هیات ایرانی با اشاره به حضور و فعالیت بیش از ۲۰۰۰ موسسه فرهنگی در شهر مسکو افزود: حدود ۱۰۰۰ موسسه رسماً وابسته به شهرداری هستند و دیگر موسسه‌ها هم طبق ضوابط رسمی ما فعالیت می‌کنند. تئاتر‌ها، موزه‌ها، مراکز نمایشگاهی و فرهنگی و… تابع شهرداری مسکو هستند و سایر موسسه‌های مستقر در پایتخت روسیه هم فعالیت‌های همسو با ما دارند. ما علاقه‌مندیم تجربه‌های خود را در اختیار شما بگذاریم و همزمان از تجارب شما در مدیریت فرهنگی شهر تهران بهره ببریم. امیدوارم با سفر آقای قالیباف به مسکو فصلی نوین در روابط فرهنگی دو پایتخت رقم بخورد.
دکتر صلاحی با ابراز امیدواری نسبت به سفر شهرداران تهران و مسکو به روسیه و ایران، از همکاری خوب شهرداری مسکو در برپایی هفته فرهنگی تهران تقدیر کرد و گفت: در سایه این همکاری صمیمانه ما موفق شدیم برنامه‌های فرهنگی متعددی در نمایشگاه کتاب مسکو اجرا کنیم که از آن جمله می‌توان به برگزاری عصرهای شعر و داستان، اجرای گروه وزیری به سرپرستی کیوان ساکت در موزه موسیقی و کنسرواتوار چایکوفسکی و همین‌طور برگزاری عصر فرهنگ و هنر تهران با حضور چهره‌های فرهنگی ایران و روسیه اشاره کرد.
وی در ادامه افزود: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در مجموع مدیریت بیش از ۳۵۰ کتابخانه عمومی، ۳۴ فرهنگسرا، پنج پردیس سینمایی با ده‌ها سالن نمایش فیلم، ۱۰ موزه و ۲۰ خانه‌موزه، ۷۰ نگارخانه، یک دانشگاه فرهنگ و هنر با بیش از هفت هزار دانشجو، دو باغ هنر ایرانی و… را بر عهده دارد و چهار هزار نفر در مراکز ستادی و اجرایی ما برای پیشبرد امور فرهنگی هنری شهر تهران فعالیت می‌کنند.
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در پایان دیدار پیشنهاد کرد نمایندگانی در شهرداری‌های تهران و مسکو موارد مورد نظر و توافق را پیگیری و همزمان با سفر شهرداران تهران و مسکو، این موارد را در قالب یک تفاهمنامه همکاری مشترک امضا کنند. معاون فرهنگی شهردار مسکو هم ضمن استقبال از این پیشنهاد، اظهار امیدواری کرد در سفر دکتر محمدباقر قالیباف به مسکو، امضای سند همکاری فرهنگی در دستور کار قرار بگیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала