روسیه برای انجام وظایف در چارچوب توافق هسته ای ایران آماده است

© Sputnik / Valeriy Melnikovروسیه برای انجام وظایف در چارچوب توافق هسته ای ایران آماده است
روسیه برای انجام وظایف در چارچوب توافق هسته ای ایران آماده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دیپلمات های روسی یک برنامه حقوقی را برای انجام تعهداتی تدوین کردند که روسیه در پایان مذاکرات بر سر معامله هسته ای با ایران انجام به عهده گرفته بود. به گفته منبع روزنامه "کومرسانت" نزدیک به کرملین، ولادیمیر پوتین باید سند را در هفته های آینده امضا کند.

مسکو در پروسه ماکرات در مورد اجرای توافق رسیده با ایران تعدادی از تعهداتی را به عهده داشت اما تا اکنون ایران تحت تحریم سازمان ملل است و روسیه نمی تواند به انجام تعهادات به عهده داشته بپردازد.
پس از امضای سند مربوطه از طرف رئيس جمهور، تعدادی از ممنوعیت ها و محدودیت هاب اعمال شده توسط رئیس دولت به منظور اجرای قطعنامه های 2006، 2007، 2008 و 2010 شورای امنیت سازمان ملل لغو می شود. تحریم ها در زمینه "تامین، فروش یا انتقال محصولات، مطالب، تجهیزات، کالاها و فن آوری ها و ارائه هر گونه کمک های فنی مرتبط" و همچنین محدودیت ها در زمینه "آموزش، کمک مالی، سرمایه گذاری، خدمات بروکر و سایر خدمات" برداشته خواهد شد.
به گزارش روزنامه "کومرساند"، شرایط اصلی برای برداشته شدن تعدادی از این محدودیت ها این است که فعالیتهای روسیه به طور مستقیم در زمینه بهینه سازی دو نیروگاه در سایت "فورد"، خروج مازاد اورانیوم غنی شده از ایران و نوسازی راکتور در اراک انجام بگیرد.
منبع "کومرسانت" در وزارت امور خارجه گفت که "به مظر می رسد که فرصتی مناسبی وجود دارد که اجرای توافقات رسیده در سه ماهه اول سال 2016 آغاز گردد".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала