روسیه می تواند مهمان افتخاری نمایشگاه کتاب تهران شود

© Sputnik / Grigoriy Sisoyev /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه می تواند مهمان افتخاری نمایشگاه کتاب تهران شود
روسیه می تواند مهمان افتخاری نمایشگاه کتاب تهران شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ممکن است که روسیه به عنوان مهمان افتخاری در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در سال 2016 حضور یابد.

سرگی کایکین رییس اداره بازارهای مکاره و نمایشگاه های بین المللی کتاب روسیه با اعلام این موضوع تصریح کرد که قرار است توافقنامه مربوطه در حاشیه نمایشگاه بین المللی کتاب مسکو در سال جاری امضا شود.
وی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی "روسیه 24" گفت: "ما با مسئولان نمایشگاه کتاب تهران قصد داریم توافقنامه همکاری را امضا کنیم که بر اساس آن قرار است روسیه در سال آینده به عنوان مهمان افتخاری در نمایشگاه تهران حضور یابد".
بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب مسکو روز چهارشنبه 2 سپتامبر در مجتمع نمایشگاهی دستاوردهای اقتصاد ملی روسیه افتتاح شد. در این نمایشگاه غرفه های بیش از 30 کشور معرفی شده اند. صربستان، ارمنستان و ایران به عنوان مهمانان ویژه در این نمایشگاه حضور دارند.
ایران با اختصاص یک غرفه 250 متری و تعدادی از برنامه های فرهنگی با شرکت هشت ناشر ایرانی، یازده نویسنده، سه گروه هنری، پانزده تن از اساتید دانشگاه، یک گروه نمایش و یک گروه از کودکان هنرمند در نمایشگاه امسال شرکت می کند. این حضور گسترده با مشارکت و حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران، شهرداری تهران، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی این کشور فراهم شده و امید میرود گامی بلند در راستای تعمیق و نهادینه نمودن همکاری های فرهنگی به ویژه در حوزه کتاب و چاپ و نشر میان دو کشور باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала