ایران در حال تدوین برنامه 15 ساله انرژی هسته ای

© Sputnik / Grigoriy Sisoyev /  مراجعه به بانک تصاویر ایران در حال تدوین برنامه 15 ساله انرژی هسته ای
ایران در حال تدوین برنامه 15 ساله انرژی هسته ای - اسپوتنیک ایران
اشتراک
علی اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرد که کشور وی برنامه 15 ساله ای برای توسعه فن آوری و انرژی صلح آمیز هسته ای در حال تدوین دارد که هر پنج سال بازنگری خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، صالحی در مراسم افتتاح مسیر اختصاصی ورودی مجتمع هسته ای شهید علی‌محمدی در سایت فردو با بیان این که فعالیت هسته ای کشور نه متوقف می شود و نه با کندی روبرو می شود، اظهار داشت: "در ظاهر شاید دچار یک سری محدودیت شده باشیم اما اساس فن آوری و انرژی هسته ای را دچار وقفه یا کندی نمی کنیم که در این راستا در حال تودین برنامه 15 ساله ای هستیم".
وی با اعلام این موضوع تصریح کرد که ایران این برنامه 15 ساله را در مطابقت با پروتکل الحاقی تدوین کرده است و ظرف ماه های آینده به آژانس بین المللی انرژی اتمی ارائه می دهد.
صالحی از طرح احداث نیروگاه های جدید خبر داد و گفت: "ما نیروگاه های جدید را در دست احداث خواهیم داشت و تحقیق و توسعه را با جدیت پیش می بریم".
وی تاکید کرد که در آینده نه چندان دور بیمارستان هسته ای در ایران راه اندازی می شود و ساخت دو نیروگاه در بوشهر برای تامین آب شیرین در منطقه جنوب نیز مورد توجه است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала