تخریب روسیه

© Sputnik / Michael Klimentyevکسینجر، وزیر امور خارجه سابق آمریکا
کسینجر، وزیر امور خارجه سابق آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هدف غرب به جای همگرایی روسیه در جامعه غرب، تخریب روسیه است.

هنری کسینجر،  وزیر امور خارجه و مشاور سابق  در امور امنیت ملی  آمریکا در مصاحبه با  نشریه «  نشنل اینترست» سیاست  خارجی واشنگتن را مورد انتقاد شدید قرار داد.  به گفته وی، ایالات متحده برای تخریب  روسیه « از هر حد و مرزی گذشته است».

 کسینجر با اطمینان کامل ابراز داشت: « وقتی می خوانیم که واحدهای مسلمان به طرفداری از  اوکراین می جنگند  ، درک می کنیم که هر گونه حد و اندازه ای  از دست رفته است.  این  یک فاجعه است و به این امر اشاره می کند که  هدف غرب  به جای  همگرایی روسیه  در  جامعه غرب  در درازمدت،  تخریب روسیه شده است.  این امر هیچ چیز خوبی برای روسیه و آمریکا ببار نخواهد آورد، زیرا چنین سیاستی  بر  ساخت  نظم جدید جهانی خط بطلان می کشد که بر اساس جهانی شدن استوار است».

به عقده کسینجر، واشنگتن  آگاهانه  امکان « همگرایی روسیه با  پروژه  جهانی» را نادیده می گیرد و به جای آن توجه خود را بر « بیرون راندن روسیه» از  تصویر جهانی  متمرکز می سازد.

کسینجر  بسیاری از جنبه های  سیاست آمریکا  را آشکارا کوته بینانه می داند: « مسأله  درگیری های نظامی  که آمریکا پس از  پایان جنگ جهانی دوم در آنها شرکت داشت در  ناتوانی  نزدیکی استراتژی  به آن  چیزی است که  امکان  اجرای آن در داخل کشور ممکن باشد.  پنج جنگی که ما  پس از جنگ جهانی دوم در آن ها شرکت کردیم  با  اشتیاق و امید زیادی آغاز شدند.  اما شاهین ها پیروز نشدند.  نهایتا آنها  باختند.  ما نباید در درگیری های  بین المللی شرکت کنیم اگر از همان ابتدا نمی توانیم  نتیجه را پیش بینی کنیم و اگر نمی  خواهیم  دست به عملیاتی بزنیم که  به حل و فصل  شایسته بیانجامد».

کسینجر از تئوری خاص خود  در باره  دلایل  کوته بینی آمریکا  تعریف کرد: « واشنگتن صاف و ساده نمی تواند از  اشتباهات خود درس بگیرد و از آنچه  رخ می دهد سردرنمی آورد.  ما از درس گرفتن از اشتباهات خود خودداری می کنیم. در واقع تصمیمات از سوی کسانی اتخاذ می شود که  چیزی در باره تاریخ نمی دانند.  اکنون در مدارس تاریخ را به عنوان  یک سری از وقایع مرتبط تدریس نمی کنند.  آنها  موضوعات گوناگون را بدون اصل مطلب  مطالعه می کنند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала