حضور گسترده و بی سابقه ایران در نمایشگاه بین المللی کتاب مسکو

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر نمایشگاه بین المللی کتاب در مسکو
نمایشگاه بین المللی کتاب در مسکو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب در مسکو

کتاب مسکو بین روزهای یازدهم تا پانزدهم شهریور در حالی برگزار خواهد شد که در چارچوب حضور ایران به عنوان میهمان ویژه امسال، ناشرین و نویسندگان ایرانی به صورت گسترده در آن حضور پیدا خواهند کرد و همزمان شاهد اقدامات فرهنگی متعدد در عرصه روابط دو کشور خواهیم بود.

با اختصاص یک غرفه 250 متری و برنامه های بسیار فرهنگی که در حاشیه آن پیش بینی شده است هشت ناشر ایرانی، یازده تن از نویسندگان سرشناس، سه گروه هنری، پانزده تن از اساتید دانشگاه، یک گروه نمایش و یک گروه از کودکان هنرمند برنامه های متعدد و متنوعی را در محل نمایشگاه و دیگر مراکز فرهنگی و انستیتوهای پژوهشی و دانشگاهی مسکو اجرا خواهند نمود.

دیدارها و برنامه های متعدد میان ناشرین و نویسندگان ایرانی و روس نیز در مراکز مختلف و در دسته های جداگانه پیش بینی شده است. در طول این مدت گروه موسیقی به سرپرستی کیوان ساکت نیز در کنسرواتوار معروف چایکوفسکی مسکو اجرای برنامه خواهند داشت. علاوه بر این روز ایران نیز با برنامه های خاص آن در طول نمایشگاه برگزار خواهد شد و شب فرهنگی ایران نیز با حضور هنرمندان در محل اقامتگاه سفیر ایران پاس داشته خواهد شد.

گروه کودکان صلح نیز چند برنامه در نمایشگاه و خارج از آن خواهند داشت. هوشنگ مرادی کرمانی، میر جلال الدین کزازی، گروس عبدالملکیان و علی اصغر محمد خانی از جمله دعوت شدگانی هستند که با اساتید و نویسندگان روس نشست هایی خواهند داشت.

نمایشگاه کتاب مسکو امسال در مساحتی نزدیک به 14000 متر با حضور ناریشکین رئیس مجلس دومای روسیه افتتاح خواهد شد. این حضور گسترده با مشارکت و حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران، شهرداری تهران، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، شهر کتاب فراهم شده و امید میرود گامی بلند در راستای تعمیق و نهادینه نمودن همکاری های فرهنگی به ویژه در حوزه کتاب و چاپ و نشر میان دو کشور باشد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала