روحانی: همه در صف مبارزه با تروریسم قرار گیرند

© AP Photo / Presidency Officeورود روحانی به اوفا یک روز زودتر از وقت مقرر
ورود روحانی به اوفا یک روز زودتر از وقت مقرر - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حسن روحانی، رییس جمهور ایران طی بیاناتی در کنگره بین المللی 17 هزار شهید ترور در تهران اعلام کرد که ترور و تروریسم زمانی از بین خواهد رفت که همه در صف مبارزه با تروریسم قرار گرفته و تمام توان خود را برای مبارزه با تروریسم انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری "مهر"، رییس جمهور ایران با بیان اینکه از سال ۲۰۰۳ به بعد تعداد کشته های تروریستی چند برابر شده است، اذعان کرد: "این در شرایطی است که قدرت ها می گفتند قصد مبارزه با تروریسم را دارند".
روحانی خاطر نشان کرد که باید با استاندارد واحد در برابر همه گروه های تروریستی مقابله شود، و گفت: "تا زمانی که تروریست ها را به بد و خوب تقسیم کنیم و این را قبول داشته باشیم، به نتیجه نخواهیم رسید و این مسئله از بین نخواهد رفت".
رییس جمهور ایران با تاکید بر این که ایران از آغاز قربانی ترور بوده است، اظهار داشت: "ما از آغاز مصمم برای مبارزه با تروریسم بوده‌ ایم، لذا در داخل کشور، در مرزهای شرقی و غربی ما و هر کجا که تروریسم ظهور و بروز پیدا کرده، با تمام امکان خود علیه تروریسم اقدام کرده و خواهیم کرد. تروریست‌ها هر کجا که باشند، در عراق، پاکستان، یمن، بحرین، سوریه و غیره و مردم بیگناه را در زیر چکمه‌های خود قرار دهند، ما در برابر آنان ایستادگی خواهیم کرد".
وی با طرح این سئوال که چرا برخی کشورهای منطقه به دام غربی ها افتاده و به تروریست ها کمک می کنند، تاکید کرد: "خواست ما از همه کشورهای منطقه این است که با یکدیگر متحد شوند و با یک برنامه جامع، از لحاظ سیاسی و حقوقی در مبارزه با تروریسم به یکدیگر کمک کنند".
روحانی ریشه تروریسم را جهل، تعصب خشک، افراطی‌گری، فقر، عدم توسعه یافتگی، استبداد و استعمار دانست و گفت: "باید به ریشه‌های ترور و تروریسم هم بپردازیم و اگرنه با مبارزه ظاهری این مشکل حل و فصل نخواهد شد".
وی با بیان اینکه هنوز در دنیا گروه‌های تروریستی جاذبه دارند، افزود: "امیدواریم کشورهای منطقه، ایران و سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی دست به دست هم دهند تا جامعه انسانی و منطقه ما را برای همیشه از خطر تروریسم نجات دهند".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала