بررسی ارسال سوپرجت 100 در کمیسیون بین دولتی ایران و روسیه

© Sputnik / Maxim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر بررسی ارسال سوپرجت 100 در کمیسیون بین دولتی ایران و روسیه
بررسی ارسال سوپرجت 100 در کمیسیون بین دولتی ایران و روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
زمیر کابولوف، رئیس دپارتمان دوم آسیای وزارت امور خارجه و نماینده ی ویژه ی رئیس جمهور روسیه در مصاحبه ای با ریانوواستی بیان داشت: روسیه و ایران در چهارچوب کمیسیون بین دولتی در پاییز، امکان ارسال سوخوی سوپرجت 100 به بازار ایران را بررسی می کنند و تهران نیز علاقه و توجه خود به این پروژه نشان داده است.

کابولوف بیان داشت: " ما به آنها سوپرجت 100 را پیشنهاد دادیم. این مسئله بررسی می شود. بوئینگ و ایرباس بی خود منتظر ننشسته اند. آنها سعی می کنند که به این بازار برگردند. خواهیم دید. این حق دولت است که ارسال کننده ی محصولات هوایی را انتخاب نماید. حافظه ی تاریخی آنها نیز وجود دارد. آنها فراموش نمی کنند که این شرکت های هواپیمایی بزرگ چه کارهایی در ارتباط با ایران انجام دادند، چیزی که روسیه را نمی توان به خاطرش سرزنش کرد. "
وی خاطر نشان نمود که همکاری در چهارچوب پروژه ممکن است توسط طرفین در چهارچوب جلسه کمیسیون بین دولتی که درپاییز خواهد بود بحث و بررسی گردد.
وی خاطر نشان نمود که تهران در حرف به این پروژه علاقه مند است. این دیپلمات تاکید کرد: " اما برای من این توجه و علاقه با قراردادهای مشخص تایید می گردد. کمیسیون بین دولتی قراردادها را منعقد نمی کند ، این کمیسیون توافق کرده و به انعقاد قرارداد کمک می کند. بعدا این مسئله روی روال پیش خواهد رفت. "

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала