بحران زباله در لبنان

© AP Photo / Bilal Husseinبحران زباله در لبنان
بحران زباله در لبنان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ناآرامی ها در پایتخت لبنان در ارتباط با مشکل طولانی مدت زباله های شهری ادامه دارد. هزاران ساکن بیروت در تظاهرات های ضد دولتی شرکت کردند. نیروهای پلیس و جوانانی که ماسک به صورت داشتند یک بار دیگر درگیر شدند.

بر اساس خبرهای پلیس ، در جریان ناآرامی ها بیش از 30 نفر از نیروهای محافظ قانون زخمی شده اند. ضمنا طی دو روز اخیر اوضاع وخیم تر شده است. اولین درگیریها 22 اوت آغاز شد وقتی که تظاهر کنندگان نارضایتی خود را از زباله های انباشته شده در خیابان های شهر اعلام کردند. مردم از دولت می خواهند که استعفا دهد.
پلیس از گاز اشک آور و گلوله های رنگی علیه جمعیت استفاده کرد که در نتیجه ی آن بیش از 100 نفر زخمی شدند. روز بعد درگیری ادامه داشت و از هر دو طرف 70 نفر آسیب دیدند. برای ثبات اوضاع در شهر ارتش وارد عمل شده است.
در عین حال نخست وزیر لبنان تمام سلام از استعفای احتمالی خود خبر داد. ضمنا این احتمال وجود دارد که ماه بعد دولت پرداخت حقوق را به تعلیق بیاندازد. نخست وزیر بیان داشت: " مسئله تنها " بحران زباله" نیست ، به خاطر عدم توانایی تصمیم گیری، ما نمی توانیم حقوق تعداد زیادی از کارکنان بخش دولتی را پرداخت نماییم. کشور ما از زباله های سیاسی رنج می برد."

در لبنان مشکلات اقتصادی و اجتماعی تشدید شده اند. بر اساس اسناد صندوق بین المللی ارز ، سطح فقر در کشور به 32 درصد رسیده است. درپایان سال جاری قرض دولتی لبنان به 71 میلیارد دلار خواهد رسید. ضمنا ساکنین کشور هر سال از قطعی گسترده برق ، زیر ساخت های بد و اوضاع سیاسی دشوار که با مداخله در درگیری مسلحانه در سوریه تشدید شده است رنج می برند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала