آژانس برای نظارت بر برنامه ایران، سالانه به 9.2 میلیون یورو نیاز دارد

© AFP 2023 / Samuel Kubaniآژانس برای نظارت بر برنامه ایران، سالانه به 9.2 میلیون یورو نیاز دارد
آژانس برای نظارت بر برنامه ایران، سالانه به 9.2 میلیون یورو نیاز دارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرده که نظارت بر برنامه هسته ای ایران در چارچوب توافق حاصل شده میان این کشور و گروه پنج بعلاوه یک، سالانه 9.2 میلیون یورو هزینه دارد.

این مطلب را خبرگزاری "تاس" به نقل از یک منبع دیپلماتیک در وین گزارش داده است.

به گفته این منبع، شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی روز سه شنبه 25 اوت برای بررسی برنامه جامع اقدام مشترک و نحوه اجرای آن تشکیل جلسه می دهد. یوکیو آمانو مدیر کل آژانس قرار است در این نشست ارزیابی خود را از نحوه راستی آزمایی و نظارت بر تعهدات هسته ای تعریف شده در برنامه جامع اقدام مشترک ارائه کند. بودجه انجام راستی آزمایی نیز در این نشست مورد بحث قرار خواهد گرفت.
پیشتر مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارشی اعلام کرد که انجام راستی آزمایی برنامه هسته ای ایران سالانه به 9.2 میلیون یورو بودجه نیاز دارد.
تدابیر مربوط به راستی آزمایی پس از تنظیم گزارشی در باره فعالیت های گذشته و ابعاد احتمالی نظامی در برنامه هسته ای ایران آغاز می شود که آژانس قصد دارد آن را تا پایان سال جاری میلادی صادر کند.

ایران و گروه"1+5" میانجیان بین المللی (روسیه، آمریکا، بریتانیا، چین ، فرانسه و آلمان) در تاریخ 14 ژوئیه در وین به توافق تاریخی درباره حل و فصل مساله هسته ای ایران رسیده و مذاکرات چندین ساله آنها به انعقاد برنامه جامع اقدامات مشترک (برجام) منجر گردید که اجرای آن باعث لغو کامل تحریم های اقتصادی و مالی علیه جمهوری اسلامی خواهد شد.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала