لاوروف: تلاش برای جعل تاریخ باعث متزلزل شدن پایه های نظلم جهانی می شود

© Sputnik / Grigoriy Sisoevلاوروف: تلاش برای جعل تاریخ باعث متزلزل شدن پایه های نظلم جهانی می شود
لاوروف: تلاش برای جعل تاریخ باعث متزلزل شدن پایه های نظلم جهانی می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه معتقد است تلاش هایی برای بازنویسی و جعل تاریخ که در حال حاضر در بعضی از کشور ها مشاهده می شود، ساختار فعلی نظامی جهانی را که پایه های آن در منشور سازمان ملل متحد پیریزی شده، با مخاطراتی روبرو می کند.

لاوروف در مقاله ای که در روزنامه روسی "روسییسکایا گازتا" و روزنامه چینی "ژنمین ژیبائو" منشتر شد، نوشت: "در حال حاضر ما شاهد تلاش هایی برای بازنویسی و جعل تاریخ هستیم که هدف از این تلاش ها برابر کردن جلادان و قربانیان است. این کار نه تنها برای بسیاری از ملت ها و از جمله ملت های ما توهین آمیز بوده بلکه باعث متزلزل شدن ساختار فعلی نظام جهانی می شود، نظامی که اصول آن در منشور سازمان ملل متحد مسجل شده است. در این شرایط مهم اینست که کشورهای ما به طور مشترک و با قاطعیت کامل به دفاع از حقیقت تاریخی و ثمرات پیروزی (در جنگ جهانی دوم) ادامه دهند".
وزیر خارجه روسیه با تمجید از شی جین پینگ رهبر چین به خاطر فعالیتش در این زمینه و با اشاره به اهمیت شرکت نظامیان چینی در رژه پیروزی نهم ماه مه در مسکو خاطر نشان کرد: "در اوضاع دشوار فعلی که همراه با افزایش ناآمنی و تنش های گوناگونی است، نباید درس های گذشته را فراموش کنیم تا اشتباهات اصلاح ناپذیری در آینده تکرار نشود".
لاوروف نوشت: "یک کشور و یا گروهی از کشور ها نمی توانند تعیین کننده سرنوشت جهان و جهانیان باشند. بمباران یوگوسلاوی، اشغال عراق، بحران لیبی و جنگ برادرکشی در اوکراین به روشنی نشان داده اند که سلطه سلبی و تمایل به تحویل اراده و ارزش های خود به سایر ملت ها چه عواقبی در پی دارد".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала