توسعه صنعت روسیه

© Sputnik / Sergei Pivovarovکارخانه مونتاژ کومباین در راستوف کنار دن
کارخانه مونتاژ کومباین در راستوف کنار دن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
صنعت روسیه در جا نمی زند.

با وجود مشکلاتی که به دلیل عوامل ناخوشایند خارجی بروز کرده اند ، صنعت روسیه  در جا نمی زند. از کارخانه های جدیدی که در ماه ژوئیه سال 2015 میلادی به بهره برداری رسیدند برای شما تعریف می کنیم که سرمایه هر یک آنها بیش از 500 میلیون روبل است.

 در شهر  « اوگلیچ» یاروسلاول  کارخانه ای  گشایش یافت  که به تولید  تجهیزات برای ایستگاه برق حرارتی و  نیروگاه منطقه ای دولتی می پردازد.  در این کارخانه 150 جای کار ایجاد خواهد شد.  قرار است دو  قسمت تولیدی دیگر راه اندازی شود.

 در سامارا،  در پارک صنعتی  « پره اوبراژنکا»  اولین بخش  کارخانه « Bosch» راه اندازی شد که به تولید  اجزاء خودرو می پردازد.  تا پایان سال 2016 میلادی  « Bosch» حدود 2 میلیارد روبل در این پروژه سرمایه گذاری می کند.  در این کارخانه 500 جای کار ایجاد خواهد شد.  در مرحله اول کارخانه  به تولید سیستم  ترمز  و نرم افزاری برای  اتومبیل های  مونتاژ شده در روسیه خواهد پرداخت.

در ناحیه « تالوف»  وارونژ،  بزرگترین کارخانه تولید خوراک ماهی  به بهره برداری رسید.. این کارخانه بیش از 10  نوع خوراک دام تولید خواهد کرد.  سرمایه این کارخانه یک میلیارد و 700 میلیون روبل است.  این کارخانه  خوراک دام  هر 5  کارخانه کنونی پرورش خوک  و 6 کارخانه دیگر « آگرو اکو» را تأمین می کند که قرار است ساخته شوند. حجم کل سرمایه گذاری  در طرح  پرورش خوک  « آگرو اکو«  در وارونژ  12 میلیارد و 800 میلیون روبل است.

در شهر  ولگاگراد  کارخانه  تولید  ترکیبات شیمیایی گشایش یافت  که در تولید  پلیمر  و  مواد و مصالح   ساختمانی ،  استخراج نفت و گاز  و تولید  فولاد ترانسفورماتور و محصولات لاستیکی مورد استفاده قرار می گیرند. پردازش عمیق  منیزیم کلرید معدنی  اساس تولید را تشکیل می دهد که معدن آن در نزدیکی کارخانه واقع است. این  طرح مشترک شرکت « کائوستیک» ، « روس نانو» و  بانک پس انداز روسیه است.  حجم کل سرمایه گذاری  3 میلیارد و 800 میلیون  روبل است  هنگام گذار به ظرفیت  کامل ، 200 جای کار  ایجاد خواهد شد.

در ناحیه اولیانوف، کارخانه تولید سیمان  « گروه یوروسیمان » راه اندازی شده است.  این کارخانه در جای کارخانه قدیمی  ساخته شده است که کار خود را در سال 1913 میلادی آغاز کرد.  حجم کل سرمایه گذاری  بیش از 18 میلیارد  روبل است.  ظرفیت تولید  کارخانه جدید 1 میلیون و 300 هزار  تن سیمیان در سال است. در این کارخانه 320 جای کار  ایجاد شده است.  همچنین در  رشته های مختلط نیز جاهای کار اضافی ایجاد شده است.

در شهر اولیانوف، راه اندازی  سیکل کامل  تکنولوژیکی  تولید  اجزاء بزرگ  برای صنعت هواپیماسازی  انجام شد.  این تنها کارخانه   تولید سازه های کامپوزیتی برای ساخت هواپیما  در روسیه است  که بر اساس روش تزریق در خلاء  بنا شده است.  هواپیمای «  ام اس-21»  اولین هواپیمای مسافربری  مسیر کوتاه و متوسط  با بالهای  کامپوزیتی  خواهد بود که بر اساس فناوری جدید ساخته شده اند.  حجم کل سرمایه گذاری  5 میلیارد و 500 میلیون روبل است.  در این کارخانه 400  محل کار ایجاد شده است.

در شهر چلیابینسک،  کارخانه  استخراج طلای « سِوِتلینسک» راه اندازی شد.  با راه اندازی این کارخانه مجتمع  معدن با ظرفیت کامل خود به کار افتاد. سرمایه  گروه  شرکت های «  یوژورا زولوتو» 3 میلیارد و 500  میلیون روبل است.  تا پایان سال جاری 300 محل کار ایجاد خواهد شد. در این کارخانه از تجهیزات ساخت روسیه استفاده شده است.

 در جمهوری  تاتارستان،  کارخانه تولید گوشت  به بهره برداری رسید.  ارزش آن  615 میلیون روبل است. 115 جای کار ایجاد شده است.  ظرفیت تولید — 32  تن محصول در هر شیفت است.  در این کارخانه محصولات  گوشتی از گوشت خوک و گاو تولید می شود.

در داغستان  مراسم گشایش کارخانه جدید تولید بتون آرمه  برگزار شد.  این کارخانه  با کمک  سرمایه گذاران  در چارچوب اجرای طرح  اولویت دار  برای رشد و توسعه  جمهوری داغستان به نام « صنعتی سازی جدید»  ساخته شد.  سرمایه آن 615 میلیون روبل است.  رویهمرفته 170 نفر در این کارخانه کار خواهند کرد.

 در شهر « ایشیمبای» کارخانه جدید جرثقیل سازی به بهره برداری رسید. بخش جدید  تولید  افزایش  تولید سالانه  محصولات تا 2  هزار جرثقیل را ممکن می سازد.  این کارخانه 220 کارگر را استخدام خواهد کرد.  بطور کلی هم اکنون 530 نفر در این کارخانه کار می کنند.

بعلاوه  در ماه ژوئیه  کارخانه تولید  اجزاء خودرو  شرکت فرانسوی «  آ. ریموند گروپ» در نیژگورود گشایش یافت. کارخانه مشترک تولید  دستگاه ها شرکت سهامی « اونیماتیک»  و  شرکت اطریشی « امکو گروپ»  در شهر یکاترینبورگ  گشایش یافت که خط تولید جدید آن  در  بسیاری از  کارخانه های  صنایع مواد غذایی مناطق  مختلف کشور راه اندازی شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала