دوربین دوچشمی

© AP Photo / Misha Japaridzeاستیون سیگال
استیون سیگال - اسپوتنیک ایران
اشتراک
استیون سیگال « چهره» دوربین دو چشمی ساخت روسیه می شود.

استیون سیگال هنرپیشه آمریکایی می تواند « سیمای»  دوربین دو چشمی —اختراع  مرکز مهندسی  دانشگاه  « می فی»  روسیه شود.  این دوربین   با استفاده از فناوری  تثبیت تصویر  ساخته شده است  و در جهان بی نظیر است.

 اکنون  این دوربین دو چشمی  به تعداد کم در کارخانه ای در « سرگییف پاساد» تولید می شود. متخصصان  مرکز مهندسی  دانشگاه   هسته ای علمی — پژوهشی  « می فی» با  تیم مستقل  طراحان از « سرگییف پاساد»  در  طراحی این دوربین دو چشمی همکاری کردند.

دمیتری  میخائیلوف  رئیس مرکز  مهندسی گفت: «  در « سرگییف پاساد»  واقع در حومه مسکو  مکتب  اوپتیکی خوبی از دیر باز وجود داشته است.  مرکز مهندسی  با کمک فناوری معاصر  و برخوردهای مدرن  طرح های آنها را  در بازار های  روسیه و خارجی معرفی کرد».

 ثبت سیستم اینرسیایی — مغناطیسی  ثبات تصویر  دوربین دو چشمی « FarVision»  امکان  نظارت  بر اهداف  با بزرگنمایی  24 باره  در شرایط  تکان هنگام حرکت و یا  تکان های  دریایی را فراهم می سازد. کیفیت تصویر    دقیق و ثابت باقی می ماند، حتی اگر از دوربین دو چشمی  هنگام سفر با خودرو ، قایق پر سرعت  و یا بالگرد مورد استفاده قرار بگیرد.  این سیستم  لرزش های طبیعی دست را نیز جبران می کند.  رژیم  ثبات دوربین  نیازی به  باتری و یا شارژ ندارد. بدین ترتیب از این  دوربین دو چشمی می توان  بدور از  شهر و تمدن استفاده کرد.  مدل های مشابه  مارک خارجی (کانون،  نیکون و غیره)  برای  تأمین ثبات تصویر از  باتری  استفاده می کنند که بطور متوسط می تواند  6-4 ساعت بدون شارژ کار کنند.

در روسیه  شکارچیان،  سیاحان  و محافظان  شرکت ها، ورزشکاران  و  کاربران عادی از دوربین دو چشمی « فارویژن» استفاده می کنند.  این دوربین در آنگولا نیز به فروش می رسد.  مذاکراتی در باره تحویل آن به بحرین،  ترکیه،  اسپانیا و چین جریان دارد.

برای اجرای سفارشات، مرکز مهندسی دانشگاه هسته ای علمی — پژوهشی « می فی» روسیه قصد دارد  تولید  گسترده آن را  سازماندهی کند.  به عنوان یکی از گزینه ها  کارخانه های «  روس اتم» درنظر گرفته می شود.  طراحان همچنین   تبلیغ مشترک این  محصول با شرکت شرکای دارای مارک های مشهور  در بازار  را بررسی می کنند.

میخائیلوف در توضیح گفت: «  مرکز مهندسی ما   مدتهاست که بر طبق  مدل های « White Label » کار می کند. این شرکت به  رواج  طرح های  ما می پردازد و در عوض از حق فروش  محصول آماده  تحت مارک خود برخوردار می شود.  ما پیشنهاداتی از  شرکت های روسی و خارجی دریافت کرده ایم  که بطور تخصصی در این رشته کار می کنند.  اکنون  شرایط  همکاری  به توافق می رسند».

استیون  سیگال در آخرین سفر خود به روسیه نسبت به طرح مرکز مهندسی  « می فی»  ابراز توجه نمود.  اکنون هنرپیشه آمریکایی  در حال بررسی آن است که « چهره محصول» شود و تحت نام خود آن را در  سراسر  جهان تبلیغ کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала