از سرگیری اعتراضات در سنت لوئیز آمریکا پس از قتل جوان سیاهپوست توسط پلیس

© REUTERS / Adrees Latifاز سرگیری اعتراضات در سنت لوئیز آمریکا پس از قتل جوان سیاهپوست توسط پلیس
از سرگیری اعتراضات در سنت لوئیز آمریکا پس از قتل جوان سیاهپوست توسط پلیس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ماموران پلیس در شهر سنت لوئیز ایالت میزوری آمریکا جوان سیاهپوست تقریبا 20 ساله ای را که هویت وی اعلام نشده و به نظر آنها مظنون بود، به ضرب گلوله کشتند و به دنبال آن اعتراضات در این شهر علیه خودسری پلیس از سرگرفته شد.

به گزارش سایت انگلیسی زبان RT ،ساکنان این شهر در جریان اعتراضات خود، خیابان ها را مسدود کرده و از پلیس درخواست توضیح در اینباره کردند که جوان سیاهپوست را بر چه اساسی کشته اند. در جریان این اعتراضات چند نفر بازداشت شده اند و بر اساس گزاش رسانه های محلی پلیس علیه مردم از گاز اشک آور استفاده کرده است.
پیشتر گزارش داده شده بود که حادثه هنگامی رخ داد که ماموران پلیس به خانه فرد مظنون آمده و قصد داشتند از آن بازرسی کنند. دو نفر از این خانه فرار کرده و یک نفر از آنها به روی ماموران اسلحه کشید و در این هنگام این ماموران آتش گشودند. بر اساس اخبار رسیده بیش از صد نفر در مقابل خانه فرد کشته شده جمع شده و در درستی روایت پلیس ابراز تردید می کنند.
یاداور می شود شهر سنت لوئیز در سال گذشته نیز صحنه اعتراضات به خشونت ناموجه پلیس آمریکا بود که به دنبال کشته شدن مرد سیاهپوستی به نام مایکل براون توسط مامور پلیسی به نام دارن ویلسون در روز 9 اوت سال 2014 آغاز شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала