ممکن است ایران مدل جدید هواپیمای ترابری نظامی روسی"ایل ـ 76" را خریداری کند

© Sputnik / Mikhail Sirica /  مراجعه به بانک تصاویر ممکن است ایران مدل جدید هواپیمای ترابری نظامی روسی"ایل ـ 76" را خریداری کند
ممکن است ایران مدل جدید هواپیمای ترابری نظامی روسیایل ـ 76 را خریداری کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ممکن است هواپیمای ترابری نظامی روسی"ایل ـ 76 ام دی ـ 90 آ" (نوع مدرنیزه شده هواپیمای "ایل ـ 76" ) در سال 2017 برای اولین بار صادر شود و ایران، الجزایر، آفریقای جنوبی و قزاقستان از جمله خریداران احتمالی آن هستند. این مطلب را سرگئی دمنتییف، مدیرکل کارخانه تولید کننده به نام "آویا استارـ اس پی" اعلام کرد.

پیشتر سرگئی کرونف، یکی از مقامات "روس آبارون اکسپورت"، شرکت دولتی صادرات و واردات تسلیحات و تجهیزات نظامی روسیه در ژوئن سال 2015 به خبرنگاران اعلام کرده بود سفارش هایی از کشور های خارجی درباره خریداری 25 تا 30 فروند "ایل ـ 76 ام دی ـ 90 آ" از سه نوع ترابری، مخصوص سوخت گیری و شناسایی دریافت شده است.
در حال حاضر کارخانه "آویا استارـ اس پی" در حال ساخت بیش از 10 فروند از این هواپیماها است.
به گزارش سایت روسی "لنتا. رو"، هواپیمای "ایل ـ 76 ام دی ـ 90 آ" ثمره مدرنیزاسیون هواپیمای "ایل ـ 76" است که سابقا در تاشکند تولید می شد و حالا در شهر اولیانوفسک روسیه تولید می شود. این هواپیما قادر به حمل تا 60 تن بار بوده و دارای موتور کم سرو صدای "پ اس ـ 90 آ ـ 76" و دستگاه های جدید رادیو الکترونیکی است. هواپیمای "ایل ـ 76 ام دی ـ 90 آ" برای نقل و انتقال و پیاده کردن نفر، ماشین های نظامی سنگین و بزرگ و بارهای مختلف در نظر گرفته شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала