بحران انسانی در یکی از جزایر یونان در پی ورود مهاجران

© AP Photo / Alexander Zemlianichenkoبحران انسانی در یکی از جزایر یونان در پی ورود مهاجران
بحران انسانی در یکی از جزایر یونان در پی ورود مهاجران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جزیره کوس که یکی از چند جزیره یونان است و به تازگی شاهد افزایش ورود مهاجران بود، با تنش ها و بحران شدید انسانی دست به گریبان شده است.

هر روز شمار فزاینده ای از مهاجران وارد این جزیره می شوند. اکنون تعداد آنها به چند هزار نفر رسیده است. پلیس یونان تصمیم گرفته است این مهاجران را که پیشتر در حاشیه جاده ها و سواحل بحر اردو می زدند، در یک استادیوم ورزشی در این جزیره جابجا کند و برای جلوگیری از زد و خورد و پراکنده ساختن تجمع آنها که برای ثبت نام به دروازه ورودی استادیوم هجوم می بردند، از باتوم و کاپسول های آتش نشانی استفاده نمود.
در حال حاضر مهاجران در این استادیوم منتظر دریافت مدارک مهاجرت هستند تا بتوانند از این جزیره به آلمان و یا دیگر کشور اروپایی بروند. آنها بدون آب و غذا و در شرایط نبود خدمات کافی به سر می برند و هر لحظه ای احتمال شورش آنها وجود دارد.
مارتین سامرس، روزنامه نگار و مفسر سیاسی می نویسد: "در حال حاضر تعداد مهاجرانی که تلاش می کنند از طریق دریای مدترانه وارد اروپا شوند، نسبت به دو و یا سه سال پیش چند برابر شده است. این وضع به طور مستقیم نتیجه سیاست غرب است که معطوف به بی ثباتی اوضاع و برهم زدن دولت مداری در بعضی کشورهای آسیایی و آفریقایی بوده است. افزایش موج مهاجران، پی آمد سیاست اقتصادی و نظامی غرب است و هیچ موانعی نمی تواند از آن جلوگیری کند".
کشورهای اروپایی در این اواخر به شدت با بحران پناهجویی و مهاجرت روبرو شده اند. اتحادیه اروپا قصد دارد پناهجویان را در کشورهای عضو اتحادیه توزیع کند، اما هر یک از کشورها پاسخ متفاوتی به این سیاست داده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала