لاوروف: ساخت هشت نیروگاه هسته ای جدید در ایران توسط روسیه قطعی شده است

© Sputnik / Grigoriy Sisoevلاوروف: ساخت هشت نیروگاه هسته ای جدید در ایران توسط روسیه قطعی شده است
لاوروف: ساخت هشت نیروگاه هسته ای جدید در ایران توسط روسیه قطعی شده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس خبری مشترک با محمد جواد ظریف همتای ایرانی خود با اعلام قطعی شدن ساخت هشت نیروگاه هسته ای جدید در ایران توسط روسیه تاکید کرد که این قرارداد به رشد و تقویت صنایع انرژی ایران کمک می کند.

لاوروف با اشاره به این که روسیه و ایران همکاری همه جانبه ای در همه زمینه های کلیدی دارند، گفت: "دلم میخواهد به خصوص بر عرصه های مختلف اقتصادی و قبل از همه عرصه های مرتبط با فن آوری های پیشرفته تاکید کنم. یکی از این عرصه ها انرژی هسته ای است که همکاری در آن از اجرای موفقیت آمیز طرح بوشهر یک آغاز شده و متکی بر پروتکل بین دولتی و قرارداد ساخت هشت نیروگاه هسته دیگر در ایران توسط روسیه است که در سال گذشته امضا شده اند".
وزیر خارجه روسیه خاطر نشان کرد: "ما همکاری در این زمینه را بسیار آینده دار می دانیم و معتقدیم این همکاری به رشد و تقویت صنایع انرژی ایران کمک می کند و به موازات این در راستای تامین رژیم عدم اشاعه هسته ای به شرط احترام به حق ایران برای برنامه هسته ای صلح آمیز خواهد بود".
لاوروف در ادامه گفت: "فرصت های فراوانی در عرصه های غیر هسته ای نیز وجود دارد که از جمله آنها عرصه های مختلف زیرساختی و راه آهن است. ما همچنین به افزایش واردات محصولات کشاورزی و غذایی از ایران علاقمندیم".
وزیر خارجه روسیه در باره همکاری انسانی میان دو کشور تاکید کرد: "روسیه و ایران در حال مذاکره برای تسهیل صدور ویزا با یکدیگر هستند که قرار است توافقنامه ای در این زمینه امضا شود".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала