امید تهران به رفع موانع در توسعه همکاری اتم صلح آمیز با روسیه

© Sputnik / Vladimir Pesnya /  مراجعه به بانک تصاویر ظریف و فابیوس دوشنبه در حاشیه مذاکرات هسته ای باهم دیدار می کنند
ظریف و فابیوس دوشنبه در حاشیه مذاکرات هسته ای باهم دیدار می کنند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش منابع خبری، محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران ضمن نشست با همتای روس خود اظهار داشت که تهران امیدوار است با حصول توافقات هسته ای، همکاری های هسته ای میان ایران و روسیه تقویت و تعمیق شود.

سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز در نشست خبری مسکو در پایان دیدار دو وزیر اظهار کرد: «با لغو تحریم ها تمامی موانع برای توسعه همکاری ها بین ایران و روسیه برطرف می شوند».
لاوروف تصریح کرد: «من امیدوارم که همکاری صلح آمیز اتمی بین ایران و روسیه پس از توافقات وین ادامه پیدا کند». جواد ظریف نیز اظهار کرد که «روسیه و ایران تجربه همکاری های دیرینه در حوزه تجارت و اقتصاد دارند. ایران و روسیه در فضای بسیار مناسبی قرار دارند تا بتوانند تحریم ها را برای توسعه همکاری ها از میان بردارند. من تصور می کنم که همکاری ها بین دو کشور بیشترین سود را به دنبال دارد».
وی خاطر نشان کرد که ایران و روسیه طبق توافقات حاصل شده در وین، روی رآکتور فردو و ایزوتوپ های ثابت همکاری خواهند داشت. علاوه بر این، به گفته جواد ظریف، توافقاتی برای همکاری در حوزه تبادل اورانیوم غنی شده با اورانیوم طبیعی صورت گرفته است. ظریف در ادامه گفت: «ما و روسیه گفتگوهای مفیدی در این رابطه داشته ایم. روسیه و تهران بحث احداث واحدانرژی در نیروگاه اتمی بوشهر را بحث و بررسی کرده اند».
ظریف خاطر نشان ساخت: «برخی حوزه های همکاری پس از حصول توافق در برنامه اتمی ایران توسعه خواهند یافت».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала