ایران اسناد مربوط به فعالیت هسته ای خود را در اختیار آژانس گذاشت

© Fotolia / Borna_Mirایران اسناد مربوط به فعالیت هسته ای خود را در اختیار آژانس گذاشت
ایران اسناد مربوط به فعالیت هسته ای خود را در اختیار آژانس گذاشت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آژانس بین المللی انرژی اتمی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد ایران روز شنبه اسناد و توضیحات کتبی در باره فعالیت های گذشته و وضعیت فعلی برنامه هسته ای خود را ارائه کرده که این اقدام بنا به توافق و طبق زمانبندی صورت گرفت.

این مطلب در سایت آژانس بین المللی انرژی اتمی گزارش شده است.

به گزارش خبرگزاری "ایرنا"، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران نیز روز شنبه گفت ایران طبق زمانبندی توافق با آژانس، اسناد و پاسخ های خود در باره فعالیت های گذشته و یا ابعاد احتمالی نظامی را در اختیار آژانس گذاشت.
بر اساس این گزارش، کمالوندی با اعلام این خبر گفت که ایران به چارچوب زمانی که متعهد شده، پایبند است، و تصریح کرد: "مهم ترین ویژگی این توافق این است که زمان دارد و انتهای آن 15 دسامبر سال جاری است. در نهایت گزارش مدیر کل آژانس به شورای حکام ارائه می شود و قبل از اجرای برجام باید این مساله تمام شده باشد. از این پس باید راجع به مسائل حال و آینده صحبت کنیم".

پیشتر یوکیو آمانو، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرده بود که در صورت همکاری ایران، آژانس می تواند تا پایان سال جاری میلادی گزارشی را در باره فعالیت های گذشته و ابعاد احتمالی نظامی در برنامه هسته ای این کشور صادر کند.

ایران و گروه"1+5" میانجیان بین المللی (روسیه، آمریکا، بریتانیا، چین ، فرانسه و آلمان) در تاریخ14 ژوئیه در وین به توافق تاریخی درباره حل و فصل مساله هسته ای ایران رسیده و مذاکرات چندین ساله آنها به انعقاد برنامه جامع اقدامات مشترک (برجام) منجر گردید که اجرای آن باعث لغو کامل تحریم های اقتصادی و مالی علیه جمهوری اسلامی خواهد شد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала